المقداد در کنفرانس خبری مشترک با لاوروف:

مسکو نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می‌کند

مسکو نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می‌کند

وزیر خارجه سوریه در کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود در مسکو اعلام کرد که روسیه نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «سرگئی لاوروف» در جریان کنفرانس خبری مشترک با «فیصل المقداد» همتای سوری خود در مسکو گفت: ما در جریان دیدار خود بر ضرورت تداوم تلاش‌ها برای حل بحران سوریه در چارچوب توافق آستانه تاکید کردیم.

لاوروف گفت: با بهبود اوضاع سیاسی و نظامی در سوریه باید اقدامات بشردوستانه برای حل مسائل اقتصادی و اجتماعی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: حل و فصل مسائل اقتصادی و اجتماعی در سوریه باعث می‌شود شرایط برای بازگشت آوارگان به این کشور مهیا شود.

وزیر خارجه روسیه به مسأله تحریم‌های سوریه نیز اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی سوریه را دشوار می‌کند. وی اعلام کرد: ما حضور غیر قانونی یگان‌های نظامی خارجی در سوریه را محکوم می‌کنیم.

لاوروف در این کنفرانس خبری تاکید کرد: ما خواهان تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور هستیم و در حال حاضر در مراحل پایانی تدوین یک چارچوب نهایی برای توافق اقتصادی میان مسکو و دمشق قرار داریم.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به سیاست های خصمانه واشنگتن ادامه داد: آمریکایی ها اتهامات علنی را بدون ارائه هرگونه مدارک و شواهد مطرح می کنند و این اقدام بخشی از سیاست آنها در عرصه بین الملل شده است. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از تعدادی از کشورهای آفریقایی خواسته با روسیه و چین همکاری اقتصادی نکنند.

المقداد نیز در جریان این کنفرانس خبری گفت: روابط ۲ کشور طی سالهای گذشته به سطوح بالایی ارتقا پیدا کرده است. این روابط بر ۲ اصل بنیان شده است نخست جنگ علیه تروریسم و دوم تقویت روابط میان ملت‌ها.

وی ادامه داد: مسکو نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می‌کند. ما نحوه عملکرد آمریکا در عرصه بین الملل و خروج این کشور از نهادهای بین المللی را مشاهده کرده‌ایم.

المقداد اضافه کرد: ما از نقش فزاینده روسیه در عرصه بین الملل استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این نقش آغازگر دوره جدید در جهان چند قطبی و مانعی بر سر راه قُلدری غرب باشد.

وزیر خارجه سوریه گفت: برخی کشورها به سوریه تروریست اعزام کردند تا نظام سیاسی این کشور را تغییر دهند اما دوستان روس ما متوجه شدند که تروریسم تمام جهان را تهدید می‌کند. همکاری میان سوریه و روسیه طی ماههای آتی دستاوردهای قابل توجهی محقق خواهد کرد.

المقداد در ادامه گفت: برخی کشورهای غربی در عملکرد کمیته قانون اساسی سوریه مداخله می کنند و این بسیار خطرناک است. سوریه طی ۱۰ سال در برابر مداخلات خارجی و تروریستی ایستادگی کرد و همین مسأله باعث دیوانگی و جنون این کشورها شده است.

وی بیان کرد: آمریکایی ها تهدید می کنند که نمی گذارند سوریه بازسازی شود و از این طریق پیام حمایت خود را به تروریست ها می رسانند. تمام توجه آمریکا حول محور تخریب و نابودی سوریه می چرخد.

کد خبر 5098297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha