در واکنش به حذف از بازار بورس آمریکا؛

پکن: برخورد آمریکا با شرکت‌های چینی مصداق سرکوب سیاسی است

پکن: برخورد آمریکا با شرکت‌های چینی مصداق سرکوب سیاسی است

دولت پکن حذف شرکت‌های چینی از بازار بورس آمریکا را به این بهانه که با معیارهای حسابرسی دولت واشنگتن همخوانی ندارند؛ سرکوبگری سیاسی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت پکن امروز دوشنبه از اعتراض جدی خود به لایحه ضدچینی خبر داد که روز جمعه به امضای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رسید و بر اساس آن، شرکت‌های چینی فقط به شرطی حق فعالیت در بازار بورس آمریکا را دارند که به معیارهای حسابرسی این کشور تن دهند.

به گفته «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین، این یک سرکوب سیاسی ناعادلانه علیه شرکت‌های چینی است که در لیست بازار بورس آمریکا قرار دارند.

وی ادامه داد: این طرح مانعی جدی در روال عادیِ قرار گرفتن شرکت‌های چینی در لیست بازارهای بورس آمریکا است و قوانین پایه بازار اقتصادی را که آمریکا همواره داعیه‌دار آن بوده، مختل می‌کند.

تحریم و ارعاب شرکت‌های چینی در حالی است که جمهوریخواهان می‌کوشند در روزهای پایانی دولت ترامپ، حلقه محدودیت‌ها علیه پکن را تنگ‌تر کنند.

آمریکا روز جمعه از افزودن دهها شرکت چینی دیگر به لیست سیاه خود خبر داد. مجموعاً ۸۰ شرکت چینی از جمله «شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا» موسوم به SMIC به دستور دولت ترامپ در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گیرند.

بهانه آمریکا برای تحریم این شرکت‌ها، ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی چین است و ادعا می‌شود که برخی از آنها در حال کمک به ساخت جزیره مصنوعی در دریای جنوبی چین و تجهیز نظامی آن هستند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن تاکنون ۲۷۵ کمپانی چینی و شرکت‌های تابعه آنها، از جمله دو شرکت فناوری بزرگ «هوآوی» و «ZTE» را تحریم کرده است.

کد خبر 5101384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha