با هدف گسترش همکاری‌ها؛

مقامات نظامی ارشد عربستان و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند

مقامات نظامی ارشد عربستان و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند

رئیس ستاد کل ارتش عربستان به تازگی با فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «فیاض بن حمید الرویلی» رئیس ستاد کل ارتش عربستان به تازگی با «ساموئل پاپارو» فرمانده نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات نظامی ارشد عربستان و آمریکا در جریان دیدار مذکور در خصوص آخرین تحولات منطقه و راهکارهای تقویت روابط دوجانبه به ویژه در عرصه‌های نظامی و امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

طرف‌های سعودی و آمریکایی در این دیدار بر تمایل خود برای تقویت روابط دوجانبه در حوزه نظامی تأکید کردند. آنها مدعی شدند که این همکاری در چارچوب برقراری امنیت و ثبات تقویت خواهد شد!

در اواخر هفته گذشته هم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «ملک سلمان» پادشاه عربستان به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در این تماس تلفنی بر لزوم تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

عربستان سعودی در طول ۴ سال گذشته به منظور جلب حمایت آمریکا از سیاست‌هایش در منطقه، با واشنگتن قراردادهایی به ارزش صدها میلیارد دلار برای خرید تسلیحات نظامی به امضا رسانده است؛ قراردادهایی که کارشناسان از آن به عنوان باج دهی سعودی به آمریکا یاد می‌کنند.

کد خبر 5101757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha