۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹

به همت حوزه هنری اردبیل؛

نخستین هنرواره منطقه‌ای طراحی پوستر با موضوع نماز برگزار می‌شود

نخستین هنرواره منطقه‌ای طراحی پوستر با موضوع نماز برگزار می‌شود

اردبیل - نخستین هنرواره منطقه‌ای طراحی پوستر با شرکت علاقه مندان و هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل با موضوع نماز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین آزاد، مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر هنرواره اظهار کرد: نخستین هنرواره منطقه‌ای طراحی پوستر با موضوع نماز در محورهای واژه‌نگاری آیات قرآنی و احادیث مرتبط با نماز، تجلی نماز در سیره عملی پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع)، جلوه‌های بصری نماز در شکرگزاری برگزار می‌شود.

وی به دیگر موضوعات و محورهای این هنرواره اشاره کرد و گفت: ارتباط با پروردگار و راز و نیاز و یاری خواستن از خدا، نقش و تأثیر نماز در احیای تمدن اسلامی، تجلی نماز در زندگی روزانه، جایگاه نماز در آداب، رسوم و سنن منطقه‌ای و محلی، تجلی نماز در عاشورا، دفاع مقدس و سیره شهدا از موضوعات و محورهای این هنرواره است.

آزاد جلوه‌های بصری نماز در سبک زندگی ایرانی- اسلامی، کارکرد نماز در ارتقا معرفت و معنویت جامعه، نماز تجلّی عبودیّت و بندگی خدا را از دیگر بخش‌های این رویداد هنری عنوان کرد و ادامه داد: نقش تربیتی نماز در ارتباط با کودکان، نوجوانان و جوانان، نماز نماد انقلاب اسلامی، تجلی مؤلفه‌های بومی و محلی در نماز، نماز و مهدویت، نماز در مکتب سلیمانی (تجلی نماز در سیره شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان جبهه مقاومت) از سایر محورهای نخستین هنرواره منطقه‌ای طراحی پوستر با موضوع نماز خواهد بود.

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: این رویداد هنری به همت حوزه هنری استان اردبیل با همکاری ستاد اقامه نماز، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز اردبیل، شهرداری اردبیل، کمیته امداد امام خمینی و مؤسسه سراج نخستین هنرواره منطقه‌ای طراحی پوستر با موضوع نماز «به سوی خدا» برگزار می‌شود.

وی از پذیرش آثار علاقه مندان و هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در این هنرواره خبر داد و گفت: علاقه مندان و هنرمندان از این استان‌ها می‌توانند برای مشاهده کامل شرایط فراخوان به سایت حوزه هنری استان اردبیل به آدرس www.Artardabil.ir مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه هنرواره منطقه‌ای طراحی پوستر «به سوی خدا» هم زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 5115804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha