۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶

توسط انتشارات سیمای شرق؛

اولین فرهنگ جامع سخنرانی و اجرای تلویزیونی در ایران چاپ شد

اولین فرهنگ جامع سخنرانی و اجرای تلویزیونی در ایران چاپ شد

کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها (اولین فرهنگ جامع سخنرانی و اجرای تلویزیونی در ایران)» نوشته علی اسدی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها (اولین فرهنگ جامع سخنرانی و اجرای تلویزیونی در ایران)» نوشته علی اسدی به‌تازگی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب فارغ‌التحصیل رشته ادبیات محض و هنرهای زیبا است. او به تدریس اجرا و گویندگی اشتغال دارد و اجرای تلویزیونی را از ۷ سالگی در کارنامه دارد. فیلم‌های مستند «از پرسپولیس تا اکروپلیس» و «صلح، فرزند زیبایی» از دیگر موارد کارنامه کاری علی اسدی هستند.

اسدی در کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها» نتیجه ۷ سال پژوهش خود را در زمینه اجرای تلویزیونی و سخنرانی گردآوری و منتشر کرده است.

نویسنده این‌کتاب می‌گوید اثرش تلاشی است برای اینکه جامع‌ترین و تخصصی‌ترین کتاب فن بیان و آداب سخنی باشد که در ایران به چاپ رسیده و پشتوانه تولید آن، علاوه بر ۲ دهه تجربه اجرا، گویندگی و سخنرانی، مجموعه‌ای از دریافت‌ها، باورها و برداشت‌ها از سفرهای تحقیقی و مطالعه برای بهره‌مندی از ممتازترین اندیشه‌های افراد صاحب‌نظر این رشته در کشورهای مختلف و تدریس منابع بینارشته‌ای مرتبط در این زمینه است.

این‌کتاب عمده نظریه‌های کلاسیک و جدید سخنوری را در بر می‌گیرد و نویسنده‌اش در کنار این‌ویژگی از مثال‌های بومی ایرانی هم استفاده کرده است. اسدی همچنین می‌گوید کتاب را برای مخاطبان عام و خاص نوشته و سعی کرده اثرش، یک‌خودآموز و کتابی سهل و ممتنع باشد. این‌کتاب با ۴۵۷ صفحه، چهار فصل دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: ساماندهی متن سخنرانی یا آماده سازی متن کلام قبل از سخنرانی، سازماندهی مقدمات و عوامل غیر متنی سخنرانی قبل از سخنرانی، بخش کلامی هنگام سخنرانی و بخش غیر کلامی هنگام سخنرانی.

مولف کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها» می‌گوید طی سال‌های اخیر کتاب‌های زیادی با محوریت سخنرانی تجاری – انگیزشی و مجلدات انگشت‌شماری برای مجریان چاپ شده‌اند که البته عاری از آموزش جامع تخصصی در همه زمینه‌های فنی پلاتوگویی و نور و صدا و تصویر و گریم و ده‌ها مبحث ویژه مجریان تلویزیونی هستند و تا لحظه نوشتن کتاب پیش‌رو، جست‌وجویش برای یافتن کتابی از این نظر به نتیجه نرسیده است. به‌همین‌دلیل این‌کتاب شاید اولین کتاب جامع و حتی مرجع بومی کنونی اجرای تلویزیونی در ایران باشد.

کد خبر 5119234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha