۲۵ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۴۳

رئیس اداره استعدادهای درخشان البرز مطرح کرد؛

کسب مدال طلای المپیاد ریاضی توسط دانش‌آموز البرزی

کسب مدال طلای المپیاد ریاضی توسط دانش‌آموز البرزی

کرج - رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز گفت: دانش‌آموزان موفق به کسب مدال طلا و دو مدال نقره المپاد ریاضی شدند.

ابوالفضل شاه‌بیگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محمدرضا بدری از دبیرستان شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج موفق به کسب مدال طلا و امین ذوالفقاری و امیرمهدی محسنی موفق به کسب مدال نقره این دوره از المپیادهای علمی کشور در رشته ریاضی شدند.

وی بیان کرد: در این دوره از المپیاد علمی تاکنون ۱۳ دانش‌آموز البرزی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند که از این تعداد ۳ نفر مدال طلا به دست آوردند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز با اشاره به اینکه در این دوره از المپیاد علمی یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان البرز در مرحله اول شرکت کردند، تصریح کرد: در مرحله دوم ۱۶۳ دانش‌آموز پذیرفته شدند و از این تعداد ۲۹ دانش‌آموز به دوره تابستانه باشگاه دانش‌پژوهان جوان راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج المپیاد نجوم، اقتصاد، مدیریت و سلول‌های بنیادین اعلام نشده است، احتمالاً در این رشته‌های یادشده، شاهد کسب مدال‌های رنگارنگ از سوی دانش‌آموزان استان خواهیم بود.

شاه‌بیگ گفت: به زودی آئین تقدیر از دانش‌آموزان حائز مدال المپیاد علمی کشوری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش البرز و مسئولان رده‌بالا صورت می‌گیرد تا از این طریق دانش‌آموزان بیشتری در زمینه شناسایی استعداد، جذب آموزش‌های المپیاد شوند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که موفق به کسب مدال طلا شدند، مجدداً در باشگاه دوره‌های خاص را طی می‌کنند و برای تیم ملی جمهوری اسلامی انتخاب و در نهایت برای رقابت‌های جهانی عازم کشورهای مطرحی که این المپیادها را برگزار می‌کنند، می‌شوند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز تصریح کرد: یکی از دستاوردهای خوب این المپیاد این است که دانش‌آموزان ما با کسب مدال‌های رنگارنگی که در سطح جهانی کسب می‌کنند افتخار برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران را به ارمغان می‌آورند.

وی متذکر شد: این اقدام ارزشمند دانش‌آموزان البرز در حقیقت جهاد فناورانه محسوب می‌شود.

کد خبر 5122451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      همین