راب ماس استاد دانشگاه هاروارد:

محقق صرف بودن دیگر مزیت محسوب نمی‌شود

محقق صرف بودن دیگر مزیت محسوب نمی‌شود

استاد دانشگاه هاروارد با بیان اینکه محقق صرف نیازهایمان را برطرف نمی‌کند، گفت: بیست سال پیش، محقق صرف بودن مزیت محسوب می‌شد، اما اینک به سوی مزیت بودنscholar practitioner پیش می‌رویم.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشگاه تهران در پنج شنبه نهم بهمن ماه، وبیناری مشترک با دانشگاه هاروارد و با حضور مهمانانی از دو کشور برگزار کرد.

در این وبینار که به زبان انگلیسی و با مدیریت محمود نوری، فیلمساز و دکترای تاریخ هنر، برگزار شد، راب ماس مستندساز و استاد و مدیر دپارتمان هنر، فیلم و مطالعات تصویری دانشگاه هاروارد و نادیا مفتونی دانشیار دانشکده الهیات دانشگاه تهران سخنرانی داشتند.

مفتونی به ظرفیت بالای فلسفی آثار هنری به طور کلی، و توان فلسفی آثار راب ماس به طور خاص اشاره کرد و نظریه هنر فاضله فارابی را توضیح داد که هنر را برای انتقال معارف و سعادت معقول به اذهان و قلوب مردم ضروری می‌شمارد.

یکی از حضار اصطلاحی را که مفتونی در این زمینه ابداع کرده مطرح کرد و گفت: اصطلاح فیلارتیست philartist در مقالات و کتابهای مفتونی به معنای کسی است که می‌تواند به وسیله هنر و آثار هنری حقایق فلسفی را بیان کند.

راب ماس این اصطلاح و مفهوم را که ترکیبی از دانش نظری و مهارت عملی است بسیار جالب دانست و گفت: ما در دانشگاه هاروارد و در دپارتمان خودمان به سمت scholar practitioner می‌رویم و به نظر من آینده دانشگاه‌ها در جهان به چنین سمت و سویی می‌رود، یعنی محقق صرف نیازهایمان را برطرف نمی‌کند.

وی افزود: بیست سال پیش، محقق صرف بودن مزیت محسوب می‌شد، اما اینک ما با فهم فزاینده ای به سوی مزیت بودن scholar practitioner پیش می‌رویم.

کد خبر 5133943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha