۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱

مدیرکل سیاسی استانداری کرمانشاه خبر داد؛

آغاز ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا کرمانشاه از ۲۰ اسفند

آغاز ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا کرمانشاه از ۲۰ اسفند

کرمانشاه- مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه از آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه از ۲۰ اسفند ماه خبر داد.

جلیل بالایی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روزشمار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه از ۲۰ لغایت ۲۶ اسفند ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.

وی افزود: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۸ صبح ۲۰ اسفند ماه تا پایان وقت اداری ۲۶ اسفند در محل فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر استان کرمانشاه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: جزئیات بیشتر در مورد چگونگی و مدارک مورد نیاز ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها به زودی پس از تشکیل ستاد انتخابات استان‌ها و دستور وزیر کشور اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ادوار قبلی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: در سال‌های گذشته داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ثبت نام به سامانه معرفی شده مراجعه کرده و تنها برای احراز هویت و تصدیق مدارک در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور پیدا می‌کردند؛ اما تاکنون سامانه و حضوری و یا غیرحضوری بودن ثبت نام از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.

بالایی تصریح کرد: در صورت نیاز به حضور داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اولویت کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و موافقت نامه با استعفا برای مشاغلی که نیاز به استعفا دارند، بیان کرد: صدور موافقت نامه استعفا در همان روز ثبت نام برای داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا قابل قبول بوده و جای هیچ گونه نگرانی در این مورد نیست.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی غیرسیاسی می‌توانند سبب مشارکت مردم در اداره کوچک‌ترین تقسیمات کشوری یعنی شهر و روستا شوند، گفت: شایسته است که در این دوره شاهد حضور داوطلبانی انقلابی، مؤمن و متخصص باشیم.

گفتنی است، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کد خبر 5147356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha