۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۱۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

کمبود کالاهای اساسی در استان زنجان وجود ندارد

کمبود کالاهای اساسی در استان زنجان وجود ندارد

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: در رابطه با کالاهای اساسی کمبودی وجود ندارد و شهروندان نگرانی در رابطه با تامین و توزیع این کالاها نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آبی‌پور شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در محل استانداری زنجان، گفت: بر اساس گزارش بخش ارزیابی استانداری و بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، تغییرات قیمتی در اقلامی اساسی استان زیاد نبوده است.

وی اظهار کرد: در چند روز گذشته قیمت چند قلم کالا افزایش داشته و در برخی موارد شاهد کاهش قیمت نسبت به ۱۰ روز گذشته هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در رابطه با کالاهای اساسی مشکل کمبودی وجود ندارد و شهروندان نگرانی در رابطه با تأمین و توزیع این کالاها نداشته باشند.

آبی پور به قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان اشاره کرد و ابراز داشت: قدرت بازدارندگی قانون در دست مجری آن نیست و قاضی نمی‌تواند بیش از جرم‌انگاری انجام شده، مجازات تعیین کند و بازنگری نکردن در قوانین سبب می‌شود قانون اثرات بازدارندگی خود را از دست دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به برگزار نشدن نمایشگاه بهاره در استان زنجان اشاره کرد و افزود: نمایشگاه‌ها برای عرضه محصول با قیمت کمتر در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

آبی پور از کاهش ۲۰ درصدی قیمت سیب زرد و قرمز در بازار خبر داد و افزود: بازرسی‌ها از بازار شب عید باید تا شب عید ادامه داشته و تشدید شود و علاوه بر دستگاه‌هایی که این وظیفه را عهده‌دار هستند، واحد بازرسی استانداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تشدید بازرسی‌ها از بازار شب عید باعث خواهد شد تا از بروز تخلفاتی از قبیل گران‌فروشی و سایر موارد جلوگیری شود، افزود: هم‌اکنون رایزنی‌های در راستای خرید میوه شب عید در حال انجام است.

آبی پور در ادامه با یادآوری اینکه آمار حاکی از آن است که نرخ تورم استان زنجان طی دی‌ماه امسال نسبت به میانگین کشوری رقم بالاتری بوده است، تصریح کرد: بالا بودن نرخ تورم استان زنجان از میانگین کشوری با نرخ ۳.۳ درصد مربوط به دی‌ماه بوده و برای کل ماه‌ها صادق نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه اظهارات برخی از رسانه‌ها در خصوص اینکه نرخ تورم استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر است، اظهارنظر درستی نیست، ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده در استان، متعادل‌سازی قیمت تخم‌مرغ بود که با وارد کردن آن از سایر استان‌ها این دغدغه نیز رفع شد.

آبی‌پور با بیان اینکه اتاق اصناف باید نسبت به ملزم کردن صنوف برای درج قیمت برای همه اجناس اقدام کند، اظهار کرد: اگر قرار باشد قیمت‌ها در بازار شب عید کنترل شود، نباید با کسی تعارف داشته باشیم، به همین خاطر همه اجناس باید توسط صنوف مختلف قیمت‌گذاری شود تا به هنگام بازرسی‌ها مشکلی به وجود نیاید.

وی با یادآوری اینکه در ادوار گذشته شاهد همکاری خوب و تنگاتنگ دستگاه‌های مختلف در راستای متعادل کردن قیمت‌ها در بازار شب عید بودیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر این اتفاق تداوم داشته باشد، نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نخواهد بود.

کد خبر 5148981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha