۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد؛

امدادرسانی هلال‌احمر به ۴۶ هزار نفر در سوانح و حوادث

امدادرسانی هلال‌احمر به ۴۶ هزار نفر در سوانح و حوادث

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۴۶ هزار و ۲۴ نفر از آسیب دیدگان سوانح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی پور با تشریح آخرین اقدامات انجام شده توسط گروه‌های امدادرسان هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات زمستانه سال ۹۹ گفت: از ابتدای اجرای این طرح (۲۰ آذر تا هشتم اسفند) ۵۰۸۶ ماموریت مختلف امدادرسانی از جمله ۲۹۲۸ مورد ماموریت سوانح ترافیکی (۵۸ درصد از کل ماموریت‌ها) و ۴۲۵ مورد ماموریت سوانح جوی به منظور خدمات رسانی به هموطنان و مسافران زمستانی گرفتار و در راه مانده فصل سرما در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۴۵۵ نفر از مصدومان و حادثه دیدگان انواع حوادث با دریافت خدمات پایه امداد و کمک‌های اولیه از سوی نیروهای امدادی هلال احمر در محل وقوع حوادث یادشده درمان سرپایی شده و ۲۳۱۰ نفر دیگر از آنان نیز برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر ۲۸۳۳ نفر از مسافران زمستان و متأثران از برف و کولاک در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری هلال احمر اسکان اضطراری و موقت یافتند.

ولی پور گفت: همچنین در مدت یادشده با انجام ارزیابی‌های اولیه و ثانویه امدادی از سوی نیروهای امدادرسان و انجام ۶۷۸ مورد عملیات نجات فنی شماری از حادثه دیدگان از سوانح ترافیکی با استفاده از ست‌های هیدرولیک و پنوماتیک نجات از داخل خودروهای سانحه دیده رهاسازی شدند.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

طرح ملی امداد و نجات زمستانه که از روز پنجشنبه ۲۰ آذر آغاز شده تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ به مدت ۹۰ روز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت که در این طرح ۱۱ هزار امدادگر و نجاتگر هلال احمر به ارائه خدمات متنوع امدادی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار می‌پردازند.

کد خبر 5157396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha