در نخستین نشست سالانه پارلمان چین مطرح شد؛

چین: در برابر مداخله نیروهای خارجی در هنگ کنگ ایستادگی می‌کنیم

چین: در برابر مداخله نیروهای خارجی در هنگ کنگ ایستادگی می‌کنیم

پارلمان چین در آغاز نشست سالانه خود به صراحت اعلام کرد که پکن در برابر مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی هنگ کنگ «قاطعانه ایستادگی می کند».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، «لی که چیانگ» نخست وزیر جمهوری خلق چین در گزارش کاری خود که صبح روز جمعه (به وقت پکن) در آغاز نشست سالانه پارلمان چین موسوم به «کنگره ملی خلق» منتشر شد، به صراحت اعلام کرد که چین در برابر مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی هنگ کنگ «قاطعانه ایستادگی و [از این مداخله] جلوگیری می‌کند».

وی همچنین گفت که چین اجرای قانون و سازوکارهای اجرای قانون برای هنگ کنگ را جهت حفظ امنیت ملی تضمین خواهد کرد و همچنین بر پایبندی چین به تداوم اجرای «کامل و صادقانه» سیاست «یک کشور، دو نظام» تأکید کرد.

این مقام چین در ادامه افزود که پکن نظام‌ها و سازوکارهای مرتبط با اجرای قانون اساسی و حقوق اساسی را در مناطق اداری ویژه خود بهبود خواهد بخشید.

گفتنی است که دوشنبه گذشته «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در سخنانی اعلام کرد که پکن به صورت قاطعانه از نیروهای پلیس هنگ کنگ در عمل به وظایف خود مطابق با قوانین حمایت می‌کند و از آمریکا و استرالیا نیز می‌خواهد تا به حقایق و حاکمیت قانون احترام گذاشته و مداخله به هر شکلی در امور داخلی چین را متوقف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در این خصوص تأکید کرد: «از ایالات متحده می‌خواهیم تا از مداخله در امور داخلی هنگ کنگ و مسائل داخلی چین به هر شکل ممکن پرهیز کند».

ون بین در ادامه افزود: «موضوع چین در قبال هنگ کنگ باثبات و آشکار است. هنگ کنگ، متعلق به چین است و تک تک مسائل هنگ کنگ به امور داخلی چین مربوط است. هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد. استرالیا نیز در امور داخلی هنگ کنگ که همان امور داخلی چین است، دخالت نکند».

کد خبر 5162026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha