۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰

مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی خبر داد

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در خراسان شمالی توسط کانون‌های مساجد

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در خراسان شمالی توسط کانون‌های مساجد

بجنورد- مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی از توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در استان توسط کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد و گفت: هزار و ۲۰۰ بسته دیگر نیز طی روزهای آتی توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم شیرازیان ظهر یک شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۳۹۵ کانون فرهنگی هنری دارای مجوز در مساجد خراسان شمالی فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه از فعالیت کتابخانه کانون‌ها با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه فرهنگ مطالعه از مساجد خبر داد و اعلام کرد: ۲۴۲ کتابخانه مخزن دار و باز در کانون‌های مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعالیت دارند.

وی به طراحی و راه‌اندازی سایت بچه‌های مسجد با هدف طراحی زیست‌بوم مجازی کانون‌های مساجد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و یکپارچه‌سازی و تعامل گسترده‌تر اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر روند ارزیابی و رقابتی برای ارتقا فعالیت‌های کانون‌های مساجد ایجاد شده است.

شیرازیان در ادامه به افتخارات کسب شده توسط فعالان کانون‌های استان اشاره داشت و گفت: با توجه به تلاش کانون‌های استان در سال گذشته این استان توانست به‌عنوان یکی از استان‌های برگزیده نخستین رویداد ملی فهما در شاخص رسانه و فضای مجازی انتخاب و معرفی شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: در سال جاری نیز دومین رویداد فهما در قالب طرح ملی «ایران قوی» اجرا شد که هم اکنون فعالیت‌های ثبت‌شده کانون‌ها در قالب سه شبستان فرهنگ و هنر نوآوری با ۱۲ رواق زیرمجموعه مرتبط، در حال ارزیابی و داوری است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و هنری یک هزار و ۴۰۲ برنامه در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است.

شیرازیان همچنین از ثبت بیش از یک هزار و ۸۰۴ خبر و تولید چندرسانه‌ای در سامانه بچه‌های مسجد توسط کانون‌ها خبر داد و گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های مجازی فرایند درخواست و صدور مجوز فعالیت کانون‌ها نیز به‌صورت مجازی و ثبت در سامانه انجام می‌گیرد که تاکنون ۱۳۰ کانون موفق به دریافت مجوز الکترونیک کانون شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در انتها به توزیع ۵ مرحله بسته‌های گوشت قربانی با مشارکت فعالان کانون‌ها و رابطین شهرستان‌ها، بین بیش از ۵ هزار خانواده نیازمند در نقاط مختلف استان اشاره کرد و بیان داشت: این بسته‌ها از سوی مؤسسه حضرت خدیجه (س) شهر قم و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا از ابتدای سال تاکنون توزیع شده که ظرف چند روز آتی نیز یک هزار و ۲۰۰ بسته در سبد نیازمندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 5164157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      0 0
      سلام خدمت شما لطفا راه های ارتباط با اقای شیرازیان رو هخم بزارید..چون واقعا ما هم نیاز به یکی ازین بسته های معیشتی داریم..مدتهاست بیکاریم وهیچ درامدی بجز اندک یارانه نداریم..زندگی سختی داریم ونیاز به کمک وهمیاری..لطفا مارو هم درلیست قرار بدید باتشکر۰۹۲۱۷۰۴۲۰۱۵