۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۵:۴۸

ند پرایس:

آمریکا درصدد همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا بر سر ونزوئلا است

آمریکا درصدد همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا بر سر ونزوئلا است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که دولت ایالات متحده درصدد همکاری نزدیک‌تر با شرکای بین‌المللی خود برای صدور دموکراسی به ونزوئلا است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد که دولت این کشور خواستار همکاری نزدیک‌تر با شرکای بین‌المللی خود از جمله اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی برای صدور دموکراسی به کشور ونزوئلا است.

پرایس در نشست خبری روزانه خود مدعی شد: «ایالات متحده به فعالیت از طریق تمام راه‌های مناسب برای پشتیبانی از مردم ونزوئلا و پشتیبانی از خواست و آرزوی آنان برای دموکراسی و حقوق بشر ادامه خواهد داد. ما مشتاقانه خواهان تقویت هماهنگی با شرکای بین‌المللی خود هستیم. و در شرایطی که ما در مسیر انتقال صلح‌آمیز و دموکراتیک در ونزوئلا فعالیت می‌کنیم، این شرکا شامل اتحادیه اروپا، سازمان کشورهای آمریکایی، گروه لیما، گروه تماس و سایرین می‌شود».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود که در حال حاضر تصدیق «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور کنونی ونزوئلا به عنوان یک دیکتاتور دغدغه واشنگتن برای بازنگری در سیاست خارجی آمریکا نیست.

گفتنی است، ایالات متحده آمریکا نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد و در مقابل از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان حمایت کرده و از طریق وضع تحریم‌ها و اعمال فشارهای دیپلماتیک برای برگزاری انتخابات به اصطلاح «آزاد و عادلانه» در ونزوئلا، در تلاش برای تغییر معادلات قدرت در این کشور آمریکای لاتین است.

این در حالی است که مادورو گوایدو و ایالات متحده را به همکاری برای سرنگونی دولت کاراکاس و غارت ذخایر نفت و گاز ونزوئلا متهم می‌کند.

کد خبر 5167989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha