۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند تأکید کرد؛

تمامی صنوف آلاینده تا پایان سال ۱۴۰۰ از شهر بیرجند خارج شود

تمامی صنوف آلاینده تا پایان سال ۱۴۰۰ از شهر بیرجند خارج شود

بیرجند- دادستان عمومی و انقلاب شهر بیرجند گفت: پایان سال ۱۴۰۰ هیچ صنف آلاینده‌ای در داخل شهر بیرجند نباشد و همه به سایت صنوف آلاینده منتقل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نسایی صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند با اشاره به اختلافات در بحث مالکیت بخشی از اراضی صنوف آلاینده و ادعای وقف بودن آن اظهار کرد: اوقاف، شهرداری، ورثه واقف در این زمینه دغدغه‌هایی دارند که باید به آن توجه شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان‌کرد: از طرفی ورثه واقف به دنبال اجرا شدن نیت آن مرحومه، اوقاف هم دغدغه نظارت بر اجرای نیت واقف مبنی بر تبدیل شدن آن اراضی به قبرستان عمومی و شهرداری هم بحث دغدغه اجرای صنوف آلاینده را دارد.

نسایی با بیان اینکه بر اساس مباحث مطرح شده ۱۱.۵ هکتار وقف بر قبرستان عمومی شده که اکنون در محدوده سایت صنوف آلاینده است، ادامه‌داد: پیشنهاد من این است که به اندازه زمین وقف شده یعنی ۱۱.۵ هکتار در محل قبرستان جدید به این موضوع اختصاص داده شود.

وی گفت: در این صورت هم به نیت واقف عمل شده و ثوابی به روح آن مرحوم می‌رسد و هم مشکل انتقال صنوف آلاینده حل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به اینکه در این زمینه همه ما باید با اغماض برخورد کنیم، اظهارکرد: اگر این اغماض وجود نداشته باشد تکرار جلسات مشکل را حل نخواهد کرد.

نسایی با بیان اینکه وجود صنوف آلاینده در مرکز استان و شهر بیرجند به هیچ وجه زیبنده نیست و زمینه‌ساز نارضایتی مردم را فراهم کرده است، گفت: بعد از حل مشکل مالکیت زمین‌ها باید موضوع انتقال صنوف آلاینده به سرعت انجام گیرد و در پایان سال ۱۴۰۰ هیچ صنف آلاینده‌ای در داخل شهر نباشد.

وی یادآور شد: همچنین در سال آینده دادستان‌ها در زمینه مطالبات شهرداری‌ها ورود پیدا خواهند کرد تا شهرداری‌ها بتوانند آن را در نیازهای شهرها هزینه کنند.

کد خبر 5168428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha