۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲

حجت الاسلام عادل در نشست خبری عنوان کرد:

ارسال بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه وقف چشمه همیشه جاری

ارسال بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه وقف چشمه همیشه جاری

حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی هنری سازمان اوقاف و امور خیریه از این ارسال ۶۴۵ اثر به دبیرخانه ‌همایش وقف چشمه همیشه جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری هفتمین جشنواره وقف چشمه جاری با حضور غلامرضا عادل معاون فرهنگی هنری سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه برگزار شد. وی با اعلام تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مردم با فرهنگ وقف ناآشنا نیستند اما با احکام وقف آشنا نیستند.

معاون فرهنگی هنری سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مردم گلایه‌های از سازمان اوقاف دارند، گفت: مردم با شرایط و قوانینی که در حوزه وقف وجود دارد ناآشنا هستند که اگر این آشنایی صورت گیرد خیلی از معضلات جامعه را حل کرده یا رفع و رجوع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شاید کمتر سوژه‌ای شود که رد و نشانی در حوزه وقف نداشته باشد، اظهار کرد: یکی از کارهایی که سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌دهد تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است. سازمان اوقاف در این زمینه برنامه‌های مختلفی همچون چاپ و نشر کتاب‌، حمایت از پایان‌نامه ها، و اعزام بیست هزار مبلغ اعزامی در راستای تبلیغ وقف هستند. در همین راستا سازمان اوقاف جشنواره و همایش‌هایی متناسب برای هنرمندان را طراحی کرده است.

وی با اعلام اینکه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در حال برگزاری است، افزود: در این همایش با تعاریف مختلف در اکثر استان‌ها آثار و دستاوردهایی داشته است. این جشنواره، هشت رشته تخصصی در هشت استان محور قرار داده شده است.

وی ادامه داد: تبلیغ تخصصی هر رشته در هر استان محور کار قرار داده شده است. در هر استان جامعه هدف شناسایی شده و داورها انتخاب و در مجموع ۶۴۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه پایان فروردین مهلت شرکت در این جشنواره است، گفت: پیش بینی ما این است تا پایان مهلت ثبت نام مشارکت و ارسال آثار به بیش از دو الی سه برابر برسد.
وی با تاکید بر اینکه اختتامیه در خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، گفت: شرایط برگزاری حضوری و مجازی اختتامیه تابع شرایط کشور خواهد بود.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه این جشنواره پل ارتباطی خواهد بود، افزود: این جشنواره‌ها ارتباطی است که بین جامعه جریان ساز با وقف ایجاد می‌شود و از قابلیت‌های آن ایجاد فرهنگ آشنایی با وقف و تولید اثر می‌تواند نقش آفرینی کند.

وی با اعلام اینکه این جشنواره دبیرخانه‌های تخصصی امید آفرینی خواهد بود، گفت: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت آثار به سایت vaghffestval.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5169215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha