۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵

نماینده مردم کرج در مجلس مطرح کرد؛

صف‌های طولانی خرید مرغ حاصل ناهماهنگی در زنجیره تأمین تا توزیع

صف‌های طولانی خرید مرغ حاصل ناهماهنگی در زنجیره تأمین تا توزیع

کرج - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به صف‌های طولانی برای خرید مرغ گفت: مشکلی که در خصوص فروش مرغ وجود دارد، نمادی از سوءتدبیر و ناهماهنگی در زنجیره تأمین و توزیع است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عسگری در بازدید و نظارت میدانی بر نحوه توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازار در کرج؛ صف‌های طولانی خرید مرغ را حاصل ناهماهنگی در زنجیره تأمین تا توزیع دانست.

وی با اشاره به صف‌های طولانی برای خرید مرغ بیان کرد: مشکلی که در خصوص فروش مرغ وجود دارد، نمادی از سوءتدبیر و ناهماهنگی در زنجیره تأمین و توزیع است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه دولت باید با تمام توان دغدغه مردم در حوزه معیشت و خرید مایحتاج ضروری زندگی را برطرف کند، تصریح کرد: بررسی صورت گرفته از بازار سطح شهر و رایزنی با مسئولان وزارت صمت و جهاد کشاورزی، نشان‌دهنده عدم هماهنگی بین این دو وزارت، نبود تفاهم بر سر نیازسنجی واقعی و عدم تأمین مایحتاج متناسب با نیاز شبکه توزیع است.

وی با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد مسئولان ذی‌ربط برای افزایش سهمیه مرغ گرم و منجمد استان البرز از امروز، امیدواریم با توزیع مناسب و نظارت دقیق برای رسیدن کامل این سهمیه به مصرف‌کننده نهایی، این وضعیت نامطلوب بهبود یابد.

عسگری با اشاره به نظارت‌های میدانی انجام شده در سطح شهر تأکید کرد: در بازدیدهای شبانه، مرغ منجمد با قیمت ۱۵/۵۰۰ تومان در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنان در حال توزیع بود و با رایزنی صورت گرفته، تأمین مرغ منجمد برای مراکز متقاضی بدون محدودیت ادامه خواهد داشت. در عین حال مرغ گرم همچنان نیاز به افزایش سهمیه به‌ویژه در طول ۵ روز آینده متناسب با نیاز و جمعیت استان دارد.

هرگونه ناهماهنگی بین دو وزارتخانه جهاد و صمت قابل قبول نیست

وی کنترل بازار را اولویت نخست این ایام عنوان کرد و افزود: دولت باید کنترل بازار را با اولویت و جدیت دنبال کند، هرگونه ناهماهنگی بین دو وزارتخانه جهاد و صمت قابل قبول نیست، در صورتی که نیاز به مصوبه و یا هماهنگی میان دستگاه‌ها باشد، مجلس آماده هرگونه همکاری است ضمن اینکه نقش نظارتی خود را نیز ایفا می‌کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس پیگیری جدی برای تنظیم بازار را دغدغه‌ی نخست نمایندگان در روزهای اخیر دانست و متذکر شد: به دلیل اهمیت این موضوع نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع، کشاورزی و اقتصادی با وزرای صمت و جهاد کشاورزی در حضور رئیس مجلس، صبح دوشنبه ۲۵ اسفند برای پیگیری تنظیم بازار مرغ و گرانی اجناس و کالاها در ایام پایان سال برگزار شد.

کد خبر 5170957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha