۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰

یکروز پس از خارج کردن آن از کانال سوئز رخ داد؛

ورود کارشناسان فنی به کشتی «اور گیون» برای واکاوی حادثه

ورود کارشناسان فنی به کشتی «اور گیون» برای واکاوی حادثه

کارشناسان فنی یکروز پس از آنکه کشتی اور گیون از کانال سوئز خارج و به دریاچه المرة الکبری برده شده است، وارد آن شدند تا زوایای حادثه را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، کارشناسان وارد کشتی اور گیون که قریب به یکهفته کانال سوئز را مسدود کرد، شدند تا به زوایای حادثه بپردازند و اینکه چه بر سر کشتی آمد که به گل نشست و آبراه مهم بین المللی را بست.

بر اساس این گزارش؛ کشتی اور گیون که در دریاچه المرة الکبری پس از اینکه تیم نجات موفق به رهاسازی آن در عصر روز گذشته شد، لنگر انداخته است مورد بازدید کارشناسان قرار گرفته است.

  آنها می کوشند که علت به گل نشستن این کشتی را مشخص کنند.

یک مقام مسئول مصری که نامش را فاش نکرد، گفت که مهندسان موتورهای کشتی را مورد بررسی قرار می دهند تا متوجه شوند که آیا این کشتی می تواند به مسیر خود به سوی هلند ادامه دهد یا خیر.

این در حالی است که شرکت مالک این کشتی روز سه شنبه اعلام کرد که در روند تحقیقات که با مشارکت طرفهای دیگری که نام آنها را نبرد، انجام می شود، مشارکت خواهد کرد.

مقامات مسئول این شرکت با هرگونه گمانه زنی در حالی که هنوز روند تحقیقات ادامه دارد، مخالفت و اعلام کردند که مشخص نیست که تعمیرات در مصر انجام خواهد شد یا مکان دیگر و اینکه آیا این کشتی به سمت روتردام هلند حرکت خواهد کرد یا خیر.

حدود ۱۲ درصد تجارت جهانی از این کانال ۱۹۳ کیلومتری می‌گذرد، کانالی که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر میان آسیا و اروپاست.اگر کشتی‌ها بخواهند با دور زدن آفریقا مسیر اروپا آسیا را طی کنند دو هفته بیشتر وقت می‌برد.

کد خبر 5177988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha