۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴

نایب رئیس اتحادیه املاک شیراز خبر داد؛

قرارداد مستاجرین در شیراز برای سال جاری تمدید می شود

قرارداد مستاجرین در شیراز برای سال جاری تمدید می شود

شیراز - نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز گفت: قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا تمدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عقیل یزدان پناه با اشاره به وضعیت مستاجرین شهر شیراز در سال جاری تاکید کرد: قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ و تا ۳ ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید خواهد شد و مالکان نمی‌توانند مستأجران خود را جواب کنند.

وی گفت: هر مستاجری که مهلت اجاره نامه‌اش تمام شده باشد با قید ۲۰ درصد افزایش اجاره بها در شیراز و ۱۵ درصد در سایر شهرهای استان، می‌تواند مجدد اجاره‌نامه خود را تمدید کند و نیازی به اسباب کشی نیست.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان اینکه این تصمیم ادامه بخشنامه شهریور ماه سال ۱۳۹۹ است، اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه، افزایش اجاره بها برای تهران ۲۵ درصد، مراکز استان‌ها و کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد است و صاحب خانه حق مطالبه بالاتر از این رقم را ندارد.

یزدان پناه با بیان اینکه صاحب خانه فقط به ۴ شرط می‌تواند حکم تخلیه منزل مستأجر را بگیرد، گفت: چنانچه مالک فرزند ارشد ذکور در شرف ازدواج داشته باشد، مستأجر اجاره بهایش را پرداخت نکرده باشد، مستأجر مشکلاتی همچون اخلاقی و یا مشکلاتی برای ملک ایجاد کرده باشد و یا آنکه مالک ملکش را فروخته و به طور قطعی آن را انتقال داده باشد می‌تواند حق تخلیه منزل را بگیرد.

وی افزود: در غیر این صورت مالک نمی‌تواند مستأجر را جواب کرده و او را مجبور به اسباب کشی کند.

کد خبر 5181894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • asad IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      0 0
      دو ماه از سال 1400 گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد وضعیت اجاره بهای مسکن کماکان بسیار آشفته است یه فرمول عرف از قبل وجود داره که ظاهرا با توجه به قیمت خانه مبلغ رهن رو مشخص میکنند که ظاهرا یک هشتم قیمت منزل هست و یا اجاره را با توجه به مبلغ رهن مشخص میکنند ولی قیمت یه منزل مسکونی که سال قبل 500 میلیون بوده
    • کاشانی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 0
      سلام ‌‌‌‌‌‌بنده‌مستحجرهستم‌ولی‌اجاره‌خونه‌خیلی‌زیاده‌‌دولت‌یه‌فکری‌بایدبه‌حال‌این‌مردم‌‌درنظربگیردچندسال‌جنگیدیم‌باعراق‌شهیددادیم‌ازخاکمون‌دفاع‌کردیم‌ولی‌صدمترزمین‌نداریم