۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

مهر گزارش می‌دهد؛

اعتراض به امکان شیوع کرونا/ سفر ستاری حاشیه ساز شد

اعتراض به امکان شیوع کرونا/ سفر ستاری حاشیه ساز شد

شاهرود- سفر امروز ستاری معاون رئیس جمهور به استان سمنان با حواشی نیز روبرو شد که یکی از آن‌ها اعتراض شدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نسبت به تجمع صورت گرفته بود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح سه شنبه مهمان پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود بود تا چهار پروژه را افتتاح و از چند طرح فناوری و تولیدی بازدید کند. ستاری قرار است بعدازظهر امروز به دامغان و همچنین سمنان نیز سفر کند.

ستاری چهار طرح را تا پیش از ظهر امروز در شاهرود افتتاح کرد اما بازدید از واحدهای صنعتی، چند کارخانه و همچنین اتاق‌ها و مراکز نوآوری پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود با حواشی نیز روبرو شد.

پادرمیانی معاون استاندار

سفر ستاری با اطلاع رسانی فرمانداری شاهرود و پارک علم و فناوری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه همراه شد اما در هنگام افتتاح پروژه‌ها خیل عظیمی از مسئولان استانی تا ادارات مختلف شهرستان شاهرود و حتی ادارات و نهادهایی که کاملاً به موضوع تولیدات حوزه فناوری بی ارتباط هستند، صدای مسئولان بهداشت و درمان شهرستان شاهرود را درآورد.

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با دیدن جمعیت حاضر در محل، به نشانه اعتراض به بیرون از جمعیت آمد و این امر سبب شد تا برخی مسئولان نیز به دنبال وی بروند.

اعتراض ادامه یافت

اعتراض رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به این موضوع بود که مسئولان دولتی باید الگوی مردم بوده و اگر قرار است از مردم بخواهند که از تجمعات دوری کنند، خودشان نباید عامل تجمع و گردهمایی باشند، این اعتراض کم کم در بین حضار علنی شد و حتی سبب شد تا چمن جلسه را نیز ترک کند.

وی به نشانه اعتراض مقابل درب خروجی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود ایستاد و حرف‌های مسئولان استانی و شهرستانی برای مدیریت وضعیت نیز کارساز نبود. چمن موضوع کرونا را امری جدی دانست و به برنامه ریزان این تجمع اعتراض کرد وی همچنین از تعدد اصحاب رسانه و مسئولان شهری و شهرستانی نیز متعجب شده بود.

موضوع وقتی جدی‌تر شد که بازدید از چند کارخانه نیز در برنامه کار ستاری قرار گرفت کارخانه‌هایی که در فضای بسته با حضور دست کم ۳۰ تا ۴۰ کارگر برای بازدید معاون رئیس جمهور و هیئت همراه که از ۵۰ نفر نیز تجاوز می‌کرد، آماده شده بودند.

دلخوری شدید از تجمع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با دلخوری از عدم رعایت مسائل توسط مسئولان برنامه ریز، ادامه بازدیدها را به صلاح ندانست و علناً اعتراض خود را نسبت به امکان آلودگی و شیوع ویروس کرونا در واحدهای اقتصادی و تولیدی شهرستان شاهرود اعلام کرد.

مهمترین موضوعی که چمن به آن در سخنان خود اشاره می‌کرد این بود که اگر کارگران یک واحد تولیدی به ویروس کرونا مبتلا شوند در این وضعیت نارنجی شهرستان شاهرود، می‌تواند به بحران‌ها دامن زده و حتی واحد تولیدی را نیز به تعطیلی بکشاند در نتیجه حضور مسئولان برای حمایت از تولید عملاً به مانع گذاری بر سر راه تولید بدل می‌شود.

نکته دیگر اما این است که مسئولان همگی یک صدا از مردم می‌خواهند که در تجمعات حضور نیابند اما همین سفر یک روزه ستاری با حضور بیش از ۵۰ نفر در کنار وی در مکان‌های در بسته که با صرف ناهار نیز همراه است، خود یک نوع تجمع محسوب می‌شود و لذا مسئولان وقتی می‌توانند همراهی مردم را در محدودیت‌ها داشته باشند که خودشان به آن عمل کنند.

شاهرود نارنجی متمایل به قرمز

پس از این ماجرا رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با جدی دانستن خطر کرونا، به خبرنگار مهر، گفت: هم اکنون که ما در این مکان شاهد تجمع هستیم ۱۰۵ بیمار کرونایی در شاهرود بستری هستند که حال بسیاری شأن وخیم است این آمار بسیار بیش از آماری است که ما در بسیاری از روزهای سال ۹۹ شاهد آن بودیم.

چمن با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ تست جدید بیماران کرونایی شهرستان شاهرود مثبت اعلام شده است، گفت: این در حالی است که تعداد تست‌های مثبت بیماران ما در برهه‌هایی قبل از عید به زیر ۱۰ نفر رسیده بود.

شاهرود در رنگ بندی کرونایی در وضعیت نارنجی قرار دارد اما تداوم آمارها به احتمال زیاد این شهرستان را در روزهای آینده قرمز خواهد کرد.

کد خبر 5182746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha