۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۱۱

استاندار گیلان مطرح کرد؛

تحقق ۱۲۳ درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده برای گیلان در سال گذشته

تحقق ۱۲۳ درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده برای گیلان در سال گذشته

رشت- استاندار گیلان گفت: سال گذشته شاهد تحقق ۱۲۳ درصدی درآمدهای پیش بینی شده برای استان گیلان بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان اظهار کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه به دنبال حرکت در مسیر شکوفایی و توسعه استان گیلان است.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان را تهیه و تدوین سند آمایشی سرزمینی برشمرد و افزود: این سند باید به عنوان یک راهبرد برای اقدامات دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان تأکید کرد: توجه جدی به برنامه‌های تدوین کننده ساخت و سازها در گیلان همچون طرح‌های جامع، هادی و تفصیلی شهرها و روستاها و تسریع در تعیین تکلیف و تصویب آنان باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تحقق شعار سال و شناسایی و حل مشکلات استان گیلان محور اصلی پژوهش‌ها در استان بوده است، اضافه کرد: امسال نیز به فرموده رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است و باید پژوهش محوری در تحقق این شعار نیز استمرار یابد.

زارع با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان و همسایگی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، اظهار کرد: استفاده بیشتر از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا رویکرد مهم دولت و حوزه اقتصادی در استان گیلان است.

وی تأکید کرد: باید با انجام اقدامات علمی و کارشناسی در راستای بهره گیری از توانمندی موجود در استان گیلان برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده اقدام شود.

استاندار گیلان با تأکید بر مشارکت مردم با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه‌های پیش بینی شده از سوی شورای برنامه ریزی در استان، تصریح کرد: در زمینه اجرای پروژه‌های نیز برخی از طرح‌های نیمه تمام با توجه به هدف‌گذاری در سه ماه نخست و یا تا هفته دولت امسال به مرحله بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به تحقق ۱۲۳ درصدی درآمدهای پیش بینی شده در استان و رشد ۵۰ درصدی این شاخص در مقایسه با سال قبل تر، ادامه داد: در این مسیر به ویژه تحقق درآمدهای مالیاتی، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت‌مندی آنان همواره در اولویت بوده است.

کد خبر 5185929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha