۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲:۰۷

فرماندار گناوه:

بازرسی‌ها و نظارت‌های مقابله با کرونا در گناوه تشدید شود

بازرسی‌ها و نظارت‌های مقابله با کرونا در گناوه تشدید شود

گناوه- فرماندار گناوه گفت: بازرسی‌ها و نظارت‌های ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه تا بهبود وضعیت کرونایی شهرستان ادامه یابد و همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو عصر دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه اظهار داشت: با گذشت ۱۴ ماه از شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی به مشاغل و اقتصاد مردم به ویژه مشاغل خدماتی وارد شده است و مشکلاتی ایجاد شده و از سویی شاهد افزایش موارد ابتلاء و بستری و فوت در سطح شهرستان و کشور هستیم.

فرماندار گناوه افزود: نسبت کادر درمان به ورودی بیماران به بیمارستان در شهرستان متناسب نیست و نتیجه آن خستگی و بار مضاعف بر کادر درمان شهرستان و اختلال در تلاش‌های حوزه سلامت و مأموریت‌های دیگر آنها شده است و با ادامه این روند خسارات این روند فرسایشی بیشتر آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۳ بیمار کرونایی روز گذشته در بیمارستان‌های گناوه پذیرش و بستری شدند افزود: وضعیت شهرستان گناوه از نظر شیوع و ابتلاء به کرونا مناسب نیست و بسیار نگران کننده و موارد ابتلاء بالا است.

فرماندار گناوه یادآور شد: با توجه به ارتباط و مرز دریایی شهرستان گناوه با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس خطر انتقال ویروس جهش یافته هندی نیز یکی از دغدغه‌ها در این شهرستان است که باید جدی گرفته شود و با توجه به محدودیت‌ها و امکانات درمانی و خستگی مفرط کادر درمان، در صورت شیوع ویروس جهش یافته هندی دیگر امکان کنترل آن وجود نخواهد داشت و خدمات دهی سخت‌تر خواهد شد.

مهرجو اضافه کرد: به همین منظور در ورودی‌های دریایی شهرستان و مبادی ارتباط با کشورهای همسایه در این حوزه، مقررات و ضوابط پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا در زمان ورود شناورها به گناوه و بندر ریگ باید به طور دقیق اعمال و کنترل شود.

وی تصریح کرد: از سوی اداره بندر و دریانوردی و پایگاه دریابانی شهرستان گناوه هنگام برگشت ملوانان از کشورهای همسایه خلیج فارس ضمن همکاری با مجموعه کادر بهداشت و درمان شهرستان، برنامه‌ریزی و اقدام‌های لازم برای کنترل شناورها و ملوانان صورت گیرد.

مهرجو گفت: شبکه بهداشت و درمان نیز در هنگام ورود ملوانان تست کرونا از ملوانان بگیرد و در صورت داشتن علائم فرآیندهای تعیین شده را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شرایط تشییع و دفن اموات در آرامستان شهرستان با جمعیت زیاد بسیار نگران کننده‌است اضافه کرد: کنترل تجمع در آرامستان باید با جدیت کنترل شود و و نباید اجازه دهیم این روند تداوم یابد و نیاز به برخورد و سخت گیری از سوی دستگاه‌های متولی است.

وی گفت: در شرایط ماه مبارک رمضان مراسم عروسی‌ها کمتر است اما دور همی ها و تشییع جنازه‌ها در صورت ادامه مشکلات را مضاعف خواهد کرد و باید به جد جلوگیری شود.

فرماندار گناوه ادامه داد: نظارت بر محل تخلیه و بارگیری کالا و شناورها در محوطه اداره بندر و دریانوردی و تشدید بازرسی‌ها در دستور کار قرار گیرد و با همکاری شبکه بهداشت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌های ستاد مقابله با کرونا شهرستان تا بهبود وضعیت کرونایی شهرستان ادامه یابد و همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

مهرجو گفت: مبادی ورودی و خروجی و استقرار تیم نیروی انتظامی برای کنترل مبادی ورودی شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار گناوه با تاکید بر ضرورت همکاری بین بخشی بین همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت و یاری رسانی مردم در شرایط کنونی افزود: با توجه به اینکه کماکان سیر ابتلاء و بستری مبتلایان به کرونا در شهرستان صعودی و بالا است و هر روز شاهد فوتی هایی در استان هستیم، باید پروتکل‌ها با جدیت رعایت شود.

کد خبر 5198629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      سلام گناوه برا خرید بازه ورودی شهر