۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۳۸

مسئول سلامت محیط کرمانشاه:

۳۳ قلیان‌سرا طی ۲ روز گذشته در کرمانشاه پلمب شدند

۳۳ قلیان‌سرا طی ۲ روز گذشته در کرمانشاه پلمب شدند

کرمانشاه- مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: ۳۳ قلیان‌سرا طی ۲ روز گذشته در شهر کرمانشاه پلمب شدند.

بهمن خدادادیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۳ قلیان‌سرا طی ۲ روز گذشته در شهر کرمانشاه پلمب شدند، بیشتر این قلیان‌سراها در محدوده طاق‌بستان بوده‌اند.

وی افزود: سال گذشته ۳۵۰ مورد پلمب قلیان‌سرا در شهر کرمانشاه انجام شده که برخی از این قلیان‌سراها برای ۲ یا سه بار پلمب شدند.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به فعالیت حدود یک صد و ۵۰ قلیان‌سرا در شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه ماده ۱۳ عرضه مواد دخانی ممنوع است، بنابراین قلیان‌سراها مکان‌های غیر مجازی هستند.

خدادادیان گفت: دورهمی در قلیان‌سراها می‌تواند سبب افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا شود، زیرا محیط قلیان‌سراها بیشتر به صورت بسته و بدون تهویه بوده و مشتریان از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه قلیان‌سراها به عنوان کانون‌های پر خطر آسیب‌های اجتماعی سلامت جوانان را نشانه گرفته‌اند، بیان کرد: مصرف هر بار قلیان معادل استفاده از یک صد تا یک صد و ۲۰ نخ سیگار است، تنباکوی استفاده شده در قلیان به دلیل آروماتیک بودن دارای ترکیبات شیمیایی بوده که منجر به ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن شده و در مصرف طولانی مدت منجر به بروز سرطان می‌شود.

به گفته خدادادیان استفاده از قلیان می‌تواند سبب ابتلاء به بیماری‌های پوستی، قارچی و انگلی شود.

کد خبر 5200394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha