۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

توسط انتشارات سیمای شرق؛

فعالیت‌های BBC فارسی در یک کتاب نقد شد

فعالیت‌های BBC فارسی در یک کتاب نقد شد

کتاب «جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها؛ نقد و بررسی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی» نوشته مازیار ناظمی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها» نوشته مازیار ناظمی، مجری، نویسنده و سردبیر خبر به‌تازگی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ناظمی در این‌کتاب که برنده عنوان برتر در جشنواره جهانی رادیو شد، به نقد رادیو و تلویزیون BBC فارسی پرداخته و موضوعاتی درباره مباحث علوم ارتباطات، رسانه و حتی ارتباطات سیاسی را تشریح کرده است.

«جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها» که در دو بخش کلی به رشته تحریر درآمده، در ابتدا به فلسفه تأسیس رادیو گفت‌وگو و برنامه گفت‌وگوی روز پرداخته و سپس دیدگاه‌ها، نقد و بررسی رادیو و تلویزیون BBC فارسی با حضور تحلیلگران برجسته آورده شده است.

در این‌کتاب، نظرها و دیدگاه‌های افرادی چون حسام‌الدین آشنا، ماشاالله شمس‌الواعظین، عنایت فانی _سردبیر ارشد BBC فارسی_ ، یونس شکرخواه و مجید تفرشی ذکر و بررسی شده‌اند.

از نظر ناظمی، مباحثی که در فضای حرفه‌ای و استثنایی رادیو گفت‌وگو در فاصله سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ تهیه و پخش شدند، نشان از توانایی بالای رسانه ملی، در کنار تحمل و سعه‌صدر بیشتر برای انعکاس نظرها و صداهای مختلف جامعه ایران، داشتند.

کتاب پیش‌رو، ۶ فصل اصلی دارد که به ترتیب عبارت‌اند از: رادیو گفت‌وگو و جامعه چندصدایی ایران، فلسفه تاسیس رادیو گفت‌وگو و برنامه گفت‌وگو روز، بی‌بی‌سی فارسی و ایران، مجید تفرشی تاریخ‌نگار و تحلیلگر مطالعات ایران و بریتانیا، نقد و بررسی رادیو بی‌بی‌سی فارسی، نقد و راه‌اندازی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی.

در بخشی از مقدمه این‌کتاب آمده است:

«تکلیف ما با بی‌بی‌سی فارسی چیست؟ در آینده ایران و تحولات آن، این رسانه تا چه اندازه می‌تواند حضور پنهان و پیدای خود را حفظ کند؟ برای حفظ منافع و امنیت ملی ایران و مخاطبان ایرانی در مقابل آرایش مفصل و گسترده رسانه‌های فارسی زبان، از جمله بی‌بی‌سی فارسی، چه برنامه‌ای داریم و رویکرد تصمیم‌گیران و دست‌اندرکاران حوزه رسانه‌ای ما، به‌خصوص در صداوسیما به‌عنوان حنجره ملی، چیست؟»

این‌کتاب با ۸۰ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5206788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha