۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۴۳

با همراهی مجموعه «لیرا»؛

خالقان «تهران-مریخ» به «بازار وکیل» رسیدند/ نواهایی برای شیراز

خالقان «تهران-مریخ» به «بازار وکیل» رسیدند/ نواهایی برای شیراز

آلبوم موسیقی «بازار وکیل» با طراحی و ایده‌پردازی آرش هژیرآزاد و همراهی مجموعه «لیرا» در ژانر موسیقی کلاسیک پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، «بازار وکیل» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در بازار موسیقی است که با ایده‌پردازی و هنرمندی آرش هژیرآزاد منتشر شده است.

این مجموعه شامل ۱۳ آهنگ بی کلام از واریاسیون (شیوهٔ پایه‌ای بر مبنای تغییرات ملودی، هارمونی و کنترپوان) است که روی یک قطعه معروف فولکور شیرازی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

در این آلبوم آهنگسازی و نوازندگی پیانو آثار را آرش هژیرآزاد، نوازندگی ویولن را یگانه حسینی نیا و نوازندگی سازهای کوبه‌ای را عرفان عاصمی نژاد به عهده داشته‌اند.

گروه «لیرا» متشکل از یگانه حسینی نیا و آرش هژیرآزاد است که هردوی این هنرمند موسیقی را به شکل آکادمیک دنبال کرده و پیشینه اصلی شان در موسیقی کلاسیک است.

دوئت «لیرا» که این دو هنرمند موسس آن بوده‌اند تجربه‌ای جدیدی برای این زوج بوده که ابتدا با انتشار آلبوم «تهران – مریخ» آغاز شد و بعد با انتشار آلبوم «هشت دقیقه و بیست ثانیه» ادامه پیدا کرد. آلبوم اول بیشتر حال و هوای کلاسیک و نئوکلاسیک داشت اما آلبوم جدیدشان بیشتر رنگ و بوی موسیقی نیوایج دارد.

این زوج هنرمند که تصمیم دارند با لیرا تجربیات متفاوتی انجام دهند، در آلبوم جدید بیشتر از قبل به سمت موسیقی پاپ بی‌کلام حرکت کردند و مخاطب عام را تا جایی که امکان پذیر است همراه کنند.

کد خبر 5209303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha