۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت دانشگاهیان برای ارائه نظرات کارشناسی به مجلس

استفاده از ظرفیت دانشگاهیان برای ارائه نظرات کارشناسی به مجلس

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاهیان برای ارائه نظرات کارشناسی به مجلس موجب تقویت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بهتر در قوانین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در نشست مشترک با تعدادی از نمایندگان مجلس با اشاره به جایگاه مجلس در امر قانون گذاری گفت: مرجع ریل گذاری سیاست‌ها و اقدامات در کشور، مرکز قانون گذاریست که همان مجلس شورای اسلامی است و با حضور این عناصر فاضل و آشنا به مسائل دانشگاه در این مجلس می‌توانیم امید فراوانی به آن داشته باشیم. مناسب است با شناسایی نقاط ضعف و قوت، به اصلاح روندها و ایجاد فرآیندهایی که باعث حرکت مثبت و رو به جلو در این بخش می‌شود بپردازیم.

وی در ادامه افزود: فضای دانشگاهی فضای نخبگانی این کشور است و لازم است که مجموعه ظرفیت‌های فکری و اندیشه‌ای کشور در خدمت مجلس باشد و مجموعه دانشگاه یکی از همین ظرفیت‌هاست که می‌تواند به این جریان کمک کند. اگر از ظرفیت دانشگاه برای ارائه نظرات کارشناسی به مجلس استفاده شود حتماً به فضای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کمک خواهد کرد اما این ظرفیت‌ها در محیط آموزش عالی به دلیل کم توجهی‌ها و کمبود ارتباطات کمتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که مجموعه دانشگاهیان باید احساس کنند که مورد توجه، مطالبه و مشورت قرار گرفته‌اند و این موضوع قطعاً کمک خواهد کرد که مجلس سرمایه اجتماعی بهتری در دانشگاه و محیط نخبگانی داشته باشد و یکی از مطالبات رهبری هم این بوده که دانشگاه‌ها در مسائل کشور نقش آفرین باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در صورت تداوم این ارتباط، جریان هدایت پژوهش و تحقیقات دانشگاه‌ها به مسئله محوری و حل مسائل کشور اتفاق می‌افتد و حتماً به ما کمک خواهد کرد به رسالتی که در دانشگاه‌ها داریم بهتر عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: هر کمکی که مجلس را به اهدافش در خدمت به نظام و کشور نزدیک می‌کند وظیفه خود می‌دانیم. باید روش‌های تعامل اساتید و نخبگان دانشگاهی با نمایندگان مجلس بررسی شود تا به یک الگوی مناسب برای تعامل بهتر برسیم.

وی گفت: دفاتر هم اندیشی در مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان بازوهای مشورتی در ارتباط با نمایندگان مجلس باشند، مسائل را بررسی کنند و نتیجه پژوهش‌ها را برای مجلس ارائه دهند.

کد خبر 5210629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha