۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۱۱

فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

لزوم بهره گیری از دانشوران و شایستگان در نهاد شوراها

لزوم بهره گیری از دانشوران و شایستگان در نهاد شوراها

فریدونکنار- فرماندار فریدونکنار گفت: در نهاد مدنی شورا باید از دانشوران، متخصصان و شایستگان استفاده شود تا شاهد کارایی بهتر آن باشیم.

محمد مهدی نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با آنکه از تشکیل شوراها در کشور زمان زیادی گذشته است ولی در کلیات نسبت به کشورهای دیگر هنوز جوان و پدیده‌ای نو است.

وی با عنوان اینکه شهر متشکل از انسان و طبیعت است و نیاز به توانمندیهای دیگری دارد افزود: حوزه فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و… آن را می‌طلبد تا از صنوف مختلف در شورا حضور داشته باشند.

وی آموزش و ایجاد کمیسیون‌ها در شوراها را بسیار مهم توصیف و ادامه داد: آموزش برای اعضای شورا موجب اطلاع از قانون و برطرف نمودن مطالبات مردم بر اساس آن را دارد و همچنین ایجاد کمیسیون‌ها در شورا که در درون شورا شکل می‌گیرد می‌تواند شورا را به سمت رشد سوق دهد.

نماینده دولت در شهرستان فریدونکنار ضمن اشاره به استفاده از عقل و فهم عمومی بیان کرد: باید در شورا از دانش ورها و متخصصین هر حوزه استفاده شود تا شاهد مصوبات بهتر و مفیدتر شوراها باشیم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به وجود کسالت در میان مردم برای مشارکت در انتخابات؛ تصریح کرد: متأسفانه کسالت و دلخوری میان مردم وجود دارد که در موقع انتخابات خود را نشان می‌داد، آلودگی‌ها، فضای اتهامی و فسادی که در جامعه مطرح می‌شود موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی یکی دیگر از موضوعات سد راه مشارکت مردم را عملکرد اعضای شورا دانست و گفت: مردم باید بدانند که ممکن است ایده خوبی از یک عضو شورا مطرح اما با مخالفت دیگر اعضا مصوب نشود که موجب نارضایتی بخشی از شهروندان شود.

در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5215481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha