۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲:۱۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد:

کاهش دبی همه رودخانه‌های لرستان/ افت یک متری سطح آب‌های زیرزمینی

کاهش دبی همه رودخانه‌های لرستان/ افت یک متری سطح آب‌های زیرزمینی

خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تشریح میزان کاهش دبی رودخانه‌ها گفت: آب زیرزمینی فروردین امسال در لرستان نسبت به سال گذشته به‌طور متوسط حدود یک متر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش حسن‌نژاد شامگاه چهارشنبه در سخنانی اظهار کرد: دبی رودخانه خرم‌آباد در محل «دوآب ویسیان» حدود ۷.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۱ مترمکعب بر ثانیه) ۳۲ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۱۴ مترمکعب بر ثانیه) ۴۶ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: دبی رودخانه «کشکان» در محل «دوآب ویسیان» حدود ۹ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۶ مترمکعب بر ثانیه) ۴۴ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۴۷ مترمکعب بر ثانیه) ۸۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: دبی رودخانه «کشکان» در محل «افرینه» حدود ۱۸.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۳ مترمکعب بر ثانیه) ۴۴ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۷۴ مترمکعب بر ثانیه) ۷۵ درصد کاهش داشته است.

حسن نژاد بیان داشت: دبی رودخانه «چولهول» در محل «افرینه» حدود ۱.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲ مترمکعب بر ثانیه) ۲۵ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۶ مترمکعب بر ثانیه) ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: دبی رودخانه «مادیان رود» در محل «برافتاب» حدود ۰.۲۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۰.۶ مترمکعب بر ثانیه) ۵۸ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (دو مترمکعب بر ثانیه) ۸۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: دبی رودخانه «کشکان» در محل پلدختر حدود ۱۶.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۵ مترمکعب بر ثانیه) ۵۳ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۸۶ مترمکعب بر ثانیه) ۸۱ درصد کاهش داشته است.

حسن نژاد اظهار کرد: دبی رودخانه «تیره» در محل «دورود» حدود پنج مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۸ مترمکعب بر ثانیه) ۳۸ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۲۷ مترمکعب بر ثانیه) ۸۱ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: دبی رودخانه «ماربره» در محل «دورود» حدود سه مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹ مترمکعب بر ثانیه) ۶۷ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۱۴ مترمکعب بر ثانیه) ۷۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان یادآور شد: منابع آب زیرزمینی فروردین ماه امسال در لرستان نسبت به سال گذشته به‌طور متوسط حدود یک متر معادل ۹۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

کد خبر 5216329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کورش IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      0 0
      خدا اا شکر باید کرد که اگر آب بالا بیاددر لرستان آب همه جا را میبردبه علت عدم مدیریت.