۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه:

شکار هوبره در حاشیه پترگان به صورت شغل کاذب درآمده است

شکار هوبره در حاشیه پترگان به صورت شغل کاذب درآمده است

بیرجند-رئیس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه با اشاره به ورود دادستان به موضوع حیوان آزاری اخیر در زیرکوه گفت: متأسفانه شکار هوبره در حاشیه منطقه مرزی پترگان به صورت شغل کاذب درآمده است.

علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: متأسفانه چند روز گذشته کلیپی از حیوان آزاری و آزار یک بچه شتر در زیرکوه در فضای مجازی منتشر شد که خوشبختانه با همکاری پلیس و نیروی انتظامی به سرعت افراد حیوان آزار دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه بیان‌کرد: خوشبختانه در این موضوع دادستان به عنوان مدعی العموم ورود جدی پیدا کرد و از طرف دیگر خود صاحب شتر به عنوان شاکی خصوصی نیز در این موضوع پیگیری لازم را دارد.

صادقی ادامه‌داد: در قبل نیز دو مورد حیوان آزاری را داشتیم که در یک مورد فرد حیوان آزار دستگیر نشد و در مورد دیگر نیز فرد به واسطه مشکل ذهنی اقدام به حیوان آزاری کرده بود اما در این قضیه اخیر پلیس و دادستان ورود بسیار خوبی داشتند و به نظر برخورد با این افراد بازدارنده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حیوان آزاری در زیرکوه بسیار نادر است، گفت: متأسفانه عده محدودی از سر جهالت حیوان آزاری را نوعی شجاعت می‌پندارند که در این زمینه همه باید اقدام به فرهنگ سازی داشته باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه با اشاره به موضوع شکار هوبره نیز اظهارکرد: متأسفانه شکار هوبره در حاشیه منطقه حفاظت شده پترگان زیرکوه شکار هوبره به صورت یک شغل کاذب در آمد که در این زمینه نیز فرهنگ سازی‌ها و رایزنی‌هایی با صاحب نفوذان منطقه داشتیم.

صادقی یادآورشد: خوشبختانه به واسطه این رایزنی‌ها میزان شکار هوبره در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ کاهش پیدا کرد.

کد خبر 5216554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha