۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

نژاد بهرام انتقاد کرد؛

بی توجهی شهرداری به تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر

بی توجهی شهرداری به تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه با گذشت حدود ۲۰ ماه از پایان زمان تعیین شده برای انجام تکلیف شهرداری تهران به تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر اقدام مشخصی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر به شهردار تهران تذکر داد و گفت: شورای اسلامی شهر تهران در راستای اجرای ماده (۲) قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب و اصلاحیه آن و همچنین ماده یکم (۱) مصوبه ساماندهی صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران ابلاغی به شماره ۱۶۰/۲۳۰۹/۷۱۶۵ مورخ ۰۳/‏۰۴/‏۱۳۹۶‬ مصوبه «شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر» را در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۷ به تصویب رسانده است.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم در تداوم رویکرد حفاظت و توسعه فضای سبز در پایتخت توسط شورای شهر اتخاذ شد و یکی از قطعات کلیدی تکمیل پازل عملکردی دوران کنونی در مدیریت شهری تهران است. اظهار داشت: مطابق با بند یکم این مصوبه، شهرداری تهران موظف شد از طریق کمیسیون ماده (۷) آیین‌نامه اجرایی ماده یکم (۱) قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب ۱۵/۰۲/۱۳۸۹ شورای عالی استان‌ها و اصلاحات بعدی آن، نسبت به اظهار نظر کارشناسی در خصوص نوعیت اراضی مشجر برداشت شده اقدام کرده و گزارش نتایج حاصله را ظرف مدت شش (۶) ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه به منظور بررسی فرآیند کارشناسی تشخیص باغات و تصویب در صحن شورا، به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کند.

نژادبهرام با بیان اینکه با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع و گام مهمی که در خصوص تعیین نوعیت اراضی مشجر (شناسایی ۶۱۸۳ پلاک مشجر و تهیه شناسنامه برای ۳۴۲۸ قطعه آن تا زمان مصوبه مذکور) برداشته شد، انتظار می‌رفت که در طی این مدت گزارش مدون و جامعی به شورای شهر ارائه شود. ابراز داشت: متاسفانه با گذشت حدود ۲۰ ماه از پایان زمان تعیین شده برای انجام تکلیف شهرداری تهران طبق مصوبه مذکور و علی رغم پیگیری‌های مکرر، هنوز هم اقدام مشخصی در این خصوص صورت نپذیرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اتمام مهلت مقرر در مصوبه و نقش بی بدیل تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر در حفاظت و صیانت حداکثری از ریه‌های تنفسی پایتخت، از جنابعالی انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه گزارش و نتایج اقدامات صورت گرفته به اعضای شورای شهر جهت طی سیر قانونی، اقدام کنید.

کد خبر 5218413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha