۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰

به بهانه بازگشت کارخانه رشت الکتریک به بازنشستگان

به بهانه بازگشت کارخانه رشت الکتریک به بازنشستگان

 رشت الکتریک که در سال ۸۰ و در دوره خاتمی به ثمن بخس واگذار و پس از مدت کوتاهی ویران و غارت شده بود،  پیرو دستور رئیس قوه قضاییه به صندوق بازنشستگی کشوری بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجانیوز نوشت: رشت الکتریک در سال هشتاد و دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی و وزارت صنعت اسحاق جهانگیری به ثمن بخس به همسر عبدالله نوری، همسر غلامحسین کرباسچی، همسر غلامرضا قبه و دختر باجناق کرباسچی واگذار شد و مدت کوتاهی پس از آن ویران و غارت و برای همیشه تعطیل شد.

پیرو دستور آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گیلان در خصوص کارخانه رشت الکتریک، با اقدامات قضایی دادگستری استان گیلان، سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری بازگشت.

حسین شمسیان در این رابطه می‌گوید: «چند وقت قبل پیامک رسید که چند خانم به اتهام نشر اکاذیب و... از من شکایت کرده اند. رفتم دادسرا و فهمیدم همسر عبدالله نوری و همسر کرباسچی و... بخاطر افشاگری در ماجرای مفت فروشی و غارت رشت الکتریک از من شکایت کرده اند! دفاع کردم و مستنداتی ارائه کردم. با قرار قانونی آزاد شدم، تا مراحل بعدی دادرسی. هفته پیش برای کار اداری رفته بودم رشت و گذرم افتاد به محله کارخانه رشت الکتریک، در و پیکری درکار نبود، من هم وارد شدم. تا قبل از این اصلا نرفته بودم و کاش حالا هم نمی رفتم! ویرانه ای که حتی در و پنجره مسجدش هم غارت شده بود جایگزین کارخانه ای شده بود که روزگاری، نماد گیلان و فخر مردم رشت بود و هزاران نفر در چند نسل آنجا کار کرده بودند و زندگی های زیادی از آن شکل گرفته بود. اما حالا حتی آهن و آجرش هم غارت شده بود و حتی درخت های محوطه را هم می بریدند و می بردند! در محوطه راه میرفتم و به غارتگرانی فکر می کردم که به اسم زن و بچه اشان، خانه امید زن و بچه های زیادی را ویران کردند و حالا شکایت می کنند که چرا حرف زدی و اعتراض کردی! پرونده من که مهم نیست ،یا حاکم می شوم یا محکوم اما تکلیف ما با جماعتی که رشت الکتریک را با همه تاسیسات و ملحقاتش حدود یک بیست و پنجم قیمت کارشناسی زمینش خریدند، ویران کردند، ضایعات و تجهیزاتش را فروختند و کارگرانش را بدبخت و آواره کردند چیست؟ بخدا قوانین ما غلط است و قاضی نمی تواند چنین غارتگرانی را که مستحق مرگ هستند، حتی به قطع ید محکوم کند! فقه ما در اینگونه جرایم به روز رسانی نشد و معلوم نیست نگاه حکومتی به اخلال در سرنوشت مردم یک شهر و یک کشور، کی و چگونه شکل می‌گیرد و چرا ضوابط آنقدر راه فرار دارد که اینها زنده اند و روی زمین راه می‌روند اما کارگرهای ناامید یکی یکی می میرند و حسرت روشن شدن دوباره چراغ کارخانه را به گور می برند... و اینگونه شد که دزد ها توانستند با همدستی مدیرانی پلید از از خودشان و استخدام وکلایی رذل تر از خودشان، آبروی انقلاب را ببرند و مردم را تلخ کام کنند. حالا به لطف خدا آیت الله رئیسی در بدو سفر به گیلان، به رشت الکتریک رفته و قاطعانه درباره این خصوصی سازی های ویرانگر موضع گرفته و امید را به دل مردم استان برگردانده است.

کد خبر 5221098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مریم MD ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      1 0
      خونه ی ما نزدیک این کارخونه است چقدر از فامیل و دوستان ما در این کارخونه کار میکردند و چقدر از این افراد دق مرگ شدند و مردند و به حق و حقوق بحقشون نرسیدن ... بخدا چندین سال پیش وقتی صبح کارگرها به این شرکت میومدند انگار روح زندگی در این کارخونه و به این شهر تزریق میکردند الان ادم غصه اش میگیره .
    • برادرعبدالهی DK ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      1 0
      سلام عکس مرتبط به پوشش است درضمن پشت همین کارخانه الکتریک محوطه تاریخی پانصدساله است که میتوانیدتحقبق کنید چه بلایی سرش اورده اند و افرادی به ادعای مالکیت درحال تصرف هستند