۶ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۴

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان:

هرگونه تجمع انتخاباتی در فضاهای سربسته ممنوع است

هرگونه تجمع انتخاباتی در فضاهای سربسته ممنوع است

بندرعباس - رئیس ستاد انتخابات هرمزگان جزئیات دستورالعمل های بهداشتی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رئوفی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص دستورالعمل های مربوط به تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات و انعکاس بیشتر برنامه های هر یک از نامزدها و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت، رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند برای کلیه افراد مرتبط با انتخابات الزامی است.

وی افزود: هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان های سربسته از قبیل مساجد، سالن های اجتماعات، تالاهای پذیرایی، و سالن های ورزشی همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ممنون است.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم رو باز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط سازمان ها مطابق با شیوه نامه های بهداشتی وزارت بهداشت و رعایت موارد زیر بلامانع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص شرایط برگزاری تجمعات انتخاباتی در فضای باز، خاطر نشان کرد: رعایت فاصله مناسب میزان ۸ متر مربع برای هر نفر، رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده، الزام کلیه شرکت کنندگان و برگزار کنندگان به استفاده از ماسک، عدم تجمع در قبل و بعد از پایان مراسم در کنار درب ورودی و خروجی، برگزاری مراسم به میزان ۲ ساعت و رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی در خصوص تجمعات از جمله این شرایط است.

رئوفی افزود: اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه های اجرایی که دارای ظرفیت محیط های روباز در مرکز استان و شهرستان ها هستند موظف هستند با هماهنگی استانداری و فرمانداری به صورت مساوی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی جهت استفاده در اختیار داوطلبان قرار دهند.

وی گفت: هر گونه تجمع در محیط های بسته ممنوع است و در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستاد ها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای با وضعیت زرد بلامانع است.

رئیس ستاد انتخابات استان، تصریح کرد: تدارک مراسم استقبال از نامزدها، راه اندازی کارناوال های انتخاباتی، و موارد مشابه مطلقاً همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ممنوع است.

رئوفی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همزمان با برگزاری انتخابات اقداماتی نظیر افزایش شعبه های اخذ رای و پیش بینی شعب سیار برای عدم تراکم در شعب پر ازدحام و نیز برای بیماران در قرنطینه در دستور کار است.

وی در خصوص ضوابط تبلیغات انتخابات شورای اسلامی روستاها و شهرها، خاطرنشان کرد: شیوه نامه ویژه تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها توسط وزارت بهداشت تدوین و توسط قرارگاه مرکزی عملیاتی مبارزه با کرونا به استان ها ابلاغ می شود و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و خانه های بهداشت خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان، هرمزگان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری رئیس ستاد مرکزی، ستادهای استانی و شخص نامزد مسئولیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت بهره گیری از فضای مجازی برای ارائه برنامه ها، تصریح کرد: شرکت مخابرات موظف است ترتیبی اتخاذ کند که در زمان تبلیغات هیچ گونه اختلالی در اینترنت و خدمات رسانی اپرراتورها ایجاد نشود.

کد خبر 5222042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha