امروز ارسال کرد؛

پیام تبریک رئیس جمهوری لبنان به بشار اسد

پیام تبریک رئیس جمهوری لبنان به بشار اسد

رئیس جمهوری لبنان در پیام تبریکی به همتای سوری خود ابراز امیدواری کرد که تلاش ها برای برقراری ثبات در سوریه ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، میشل عون رئیس جمهور لبنان برای بشار اسد همتای سوری اش پیام تبریک به خاطر پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور ارسال کرد.

میشل عون درپیام تبریک خود به بشار اسد، ابراز امیدواری کرد تلاش‌ها برای برقراری ثبات در سوریه ادامه پیدا کند و آوارگان سوری هم برگردند و نقش آفرینی در کشورشان کنند.

گفتنی است که قبل از آن هم جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ سوریه را تبریک گفته بود.

در بیانیه حزب الله اعلام شده بود: ملت سوریه که بارها با فداکاری و مواضع ثابت نشان داده بودند، بار دیگر از طریق صندوق‌های رأی پایبندی کامل خود را به وحدت ملی و مخالفت با تفرقه و طایفه گرایی و تقسیم ثابت کردند. ملت سوریه بر تمسک خود به گزینه سیاسی که این کشور در طول تاریخ معاصر خود نسبت به پایبندی کامل به موضوع فلسطین و مقابله با اشغالگری و تجاوز و مخالفت با تکفیر و خیانت و تروریسم در پیش گرفته است، تاکید کردند. ما امیدواریم که سال‌های آینده فرصتی عظیم برای بازگشت سوریه به ایفای نقش طبیعی و پیشگام خود در جهان عرب و سطح بین الملل باشد و تمام مطالبات مردم سوریه برای رفاه و شکوفایی محقق گردد و تلاش‌ها برای بازسازی و بازگشت آوارگان نتیجه دهد و این روند با آزادسازی سایر مناطق تحت سیطره تروریسم و اشغالگران تکمیل گردد.

گفتنی است که «بشار اسد» پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ سوریه شد و توانست با کسب ۹۵.۱ آرا برای چهارمین بار این منصب را عهده دار شود.

«حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه در نشستی خبری اعلام کرد که بشار اسد ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۸۶۰ را به دست آورد.

وی همچنین افزود که بیش از ۱۴ میلیون رای دهنده در این انتخابات شرکت کردند و میزان مشارکت ۷۸ درصد بوده است.

«محمود مرعی» دیگر نامزد این انتخابات هم ۳.۳ آرا معادل ۴۷۰ هزار و ۲۷۶ رای را به خود اختصاص داد.

همچنین «عبدالله سلوم عبدالله علی» هم ۲۱۳ هزار و ۹۶۸ رای معادل ۱.۵ درصد آرا را کسب کرد.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه گذشته با رقابت سه نامزد و در میان استقبال چشمگیر مردم این کشور برگزار گردید.

«محمود مرعی» و «عبدالله سلوم عبدالله» با بشار اسد در این انتخابات به رقابت پرداختند.

کد خبر 5223153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha