۹ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۵

در اعتراض به سیاست های کرونایی؛

مردم برزیل علیه «بولسونارو» به خیابان ها آمدند

مردم برزیل علیه «بولسونارو» به خیابان ها آمدند

هزاران تن از مردم در شهرهای مختلف برزیل به خیابان ها آمدند تا خشم خود را از عملکرد دولت راستگرای «بولسونارو» در مهار کووید ۱۹ نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مردم برزیل با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا و در حالی که یکی از پرتلفات ترین ملت های جهان در نبرد با این ویروس بودند؛ بالاخره کاسه صبرشان لبریز شد و در اعتراض به سیاست های دولت راستگرای «ژایر بولسونارو» رئیس جمهوری که آن اوایل، کووید را شبیه یک سرماخوردگی معمولی می دانست؛ به خیابان ها آمدند.

دست کم ۱۶ شهر در سراسر برزیل صحنه حضور جماعتی بود که با حمل پلاکاردهایی خواستار استعفای رئیس جمهور و استیضاح او بودند.

از ابتدای شیوع کرونا که جان بیش از ۴۶۰ هزار برزیلی را گرفته، محبوبیت بولسونارو که به دلیل شباهت هایش به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، از وی با عنوان «ترامپ برزیل» یا «ترامپ استوایی» یاد می کنند؛ به شدت کاهش یافته است.

مردم او را از بابت سهل انگاری در مهار بیماری، کم اهمیت جلوه دادن مسائل بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و در نهایت بی اهمیت جلوه دادن واکسیناسیون، مقصر می دانند.

نارضایتی مردم از عملکرد رئیس جمهور راستگرا، موجب قدرت گرفتن دوباره احزاب چپ و میانه رو شده است تا آنجا که «لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق از حزب کارگران برزیل در دیداری که اوایل ماه جاری میلادی با «فرناندو انریکه» رئیس جمهور سابق از حزب میانه رو داشت؛ عزم خود را برای ممانعت از پیروزی بولسونارو در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین، نشان داد.

کد خبر 5223465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha