۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵

سالاری عنوان کرد؛

انتخاب مدیران باید براساس شایستگی و بدون تبعیض باشد

انتخاب مدیران باید براساس شایستگی و بدون تبعیض باشد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر انتخاب مدیران این سازمان براساس شایستگی و بدون تبعیض تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری در سلسله نشست‌های رؤیای تأمین اجتماعی فراگیر با موضوع شایسته گزینی و شایسته سالاری در تأمین اجتماعی (طرح مدیران آینده) که امروز برگزار شد گفت: در هر سازمانی شایسته سالاری و شایسته گزینی برای تصدی مسئولیت و ارتقا کارکنان اهمیت دارد و سازمان‌های مختلف راه‌های مختلف علمی را در این خصوص انتخاب می‌کنند.

وی افزود: ما نیز در بحث ورود نیروهای جدید به سازمان تأمین اجتماعی و همچنین انتصاب مدیران دو نوع جذب نیرو داریم یکی پیمانی و دیگری قراردادی.

وی تاکید کرد: در گذشته در بحث ارتقا مدیران این گونه بود که هر مدیر چند نفر را انتخاب می‌کرد ولی شیوه‌ای که در طرح مدیران آینده اجرا کردیم متفاوت بود به طوری که همکاران در فرایند انتخاب از طریق آزمون انتخاب می‌شدند و محتوای آزمون نیز مسائل مرتبط با تأمین اجتماعی بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: آزمون اول در شهریور ۹۸ برگزار شد و با توجه به تمایل مجدد برگزاری آزمون از سویی نیروها و مدیران سازمان، مجدداً آزمونی برگزار کردیم و نتایج دو آزمون، فرایند انتخاب مدیران سازمان را فراهم کرد.

سالاری تاکید کرد: همکارانی که متوسل به عوامل برون سازمانی نمی‌شدند در این فرآیند خیلی خوب جذب شدند و در نتیجه امروز معتقدیم انتخاب مدیران باید بر مبنای شایسته‌سالاری بدون تبعیض و توسعه انجام شود و اگر این اقدام استمرار پیدا کند نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

مصطفی سالاری در پایان نشست گفت: چهار مرحله از پنج مرحله استقرار نظام الکترونیک را طی کردیم و از اسفندماه دیگر دفترچه چاپ نمی کنیم. پیشرفت کار خوب بوده است و یک گام باقی مانده تا اعلام کنیم دیگر کاغذ نمی پذیریم که بزودی و احتمالا ظرف یک ماه آینده بتوانیم این موضوع را اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری بخش خصوصی خوب بوده و مطب ها و داروخانه به سامانه متصل هستند گفت: اگر برخی بیمارستان های دولتی هم کار را تکمیل کنند اعلام کنیم دیگر کاغذ نمی پذیریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۳۰ خدمت را در قالب طرح ۳۰۷۰ غیرحضوری کردیم گفت: با توجه به افزایش خدمات غیر حضوری میتوان گفت طرح ۴۰۸۰ است که ۴۰ خدمت، ۸۰ درصد مراجعات را منتفی می کند.

کد خبر 5225375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha