۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۱

نماینده مردم کرج در مجلس:

مشارکت مردمی در انتخابات مهمترین عامل برای شکستن تحریم‌ها است

مشارکت مردمی در انتخابات مهمترین عامل برای شکستن تحریم‌ها است

کرج - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات بزرگترین سرمایه و پشتیبان برای اتخاذ تصمیمات بزرگ در کشور و شکستن تحریم ها است.

مهدی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه هر کشوری است، چراکه ما بدون مردم و بدون اعتماد و حمایت آنها نمی‌توانیم کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به نگاه دینی که به سیره اهل بیت (ع) داریم، بیان کرد: اساساً با توجه به نگاهی که حضرت امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه در عهدنامه مالک‌اشتر تبیین کردند به مالک فرمودند، مردم یا در دین با تو برابرند یا در آفرینش با تو برابر هستند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تصریح کرد: اصطلاحات خاصی که حضرت در این عهدنامه به کار بردند و توصیه‌هایی که در ارتباط با مردم به مالک داشتند، نشانگر این است که بال و پر و چتر حمایتی، عاطفی و محبتت را برای مردم باز کن.

وی با بیان اینکه اساساً حکومت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد خدمات، رفاه، آموزش، فرهنگ، اقتصاد و سایر موارد تشکیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: بنابراین بدون مردم موارد یاد شده بی‌معنا می‌شود.

عسگری گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات برای هر دولتی، برای اینکه بتواند تصمیمات بزرگ بگیرد می‌تواند مهم‌ترین سرمایه و پشتیبان باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود برای اینکه یک تحول واقعی در کشور ایجاد شود، نیازمند تصمیم‌های بزرگ و دولت تحول‌گراست.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ادامه داد: بر این اساس کشور برای اینکه بتواند از این مسیر اشتباه که ۸ سال ما را به قهقرا برده است، بازگردد، باید هزینه بدهد و بتواند در این مسیر استقامت کند و این استقامت نیازمند همراهی مردم دارد.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اعتبار بیرونی برای دولت ایجاد می‌کند

وی با اشاره به لزوم پشتیبانی مردم برای تصمیم‌گیری درست در انتخابات بیان کرد: این مهم می‌تواند مهم‌ترین دلیل، حمایت و پشتیبانی برای هر نامزد منتخب می‌باشد و با اتکا به آن، حضور و مشارکت مردم تحول‌های بزرگ را در کشور ایجاد می‌کند.

عسگری تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک اعتبار بیرونی هم برای مذاکرات آن دولت ایجاد می‌کند و در ادامه این روند، شکستن تحریم‌های ناجوانمردانه را به همراه دارد.

وی متذکر شد: بر این اساس وقتی طرف مذاکره‌کننده ما دولتی باشد که مستحضر به پشتیبانی گسترده مردم است، حتماً می‌تواند با دست برتر و قوی‌تری در مذاکرات حضور پیدا کند و حق مردم را از نظام سلطه بگیرد.

کد خبر 5226980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha