۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۰

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سمنان:

۸۹ درصد نامزدهای شورای شهر در استان سمنان تائید صلاحیت شدند

۸۹ درصد نامزدهای شورای شهر در استان سمنان تائید صلاحیت شدند

سمنان- مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سمنان بابیان اینکه ۶۲۵ نفر داوطلب حضور در انتخابات شورای شهر در استان شدند، گفت: ۸۹ درصد نامزدهای شورای شهر تائید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس دانایی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در استان از مجموع ۲۱ شهر ۶۲۵ نفر برای حضور در شوراهای شهر داوطلب شدند، ابراز داشت: لیست اسامی تائید صلاحیت شده به فرمانداری‌ها ابلاغ‌شده است.

وی بابیان اینکه ۸۹ درصد داوطلبان شورای شهر در استان سمنان تائید صلاحیت شدند، افزود: در این راستا نیز صلاحیت ۱۵ نفر به تائید هیئت نظارت مرکزی کشور رسید و به فرمانداری‌های شهرهای استان سمنان ابلاغ‌شده است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سمنان بابیان اینکه دو هزار و ۲۴۹ نفر نیز برای حضور در انتخابات شورای روستا در استان ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: ۳۰۷ روستای استان سمنان شاهد رقابت این تعداد برای کرسی شورای روستایی خواهند بود.

دانایی بابیان اینکه صلاحیت ۹۸ درصد افراد ثبت نامی در انتخابات شورای روستا به تائید هیئت‌های نظارت شهرستان و استان رسیده است، تصریح کرد: در این راستا نیز ۱۳ نفر حکم تائید صلاحیت خود را از هیئت مرکزی کشور گرفتند که اسامی آن‌ها به بخشداری‌ها اعلام‌شده است.

وی بابیان اینکه هر داوطلب روستا تنها می‌تواند یک ستاد تبلیغاتی راه‌اندازی کند، افزود: برای شورای شهر بر اساس مناطق شهرداری‌ها است به‌عنوان‌مثال برای شهر سمنان سه ناحیه شهرداری وجود دارد لذا داوطلبان می‌توانند سه ستاد تبلیغاتی دایر کنند که این برای شهر شاهرود دو ستاد خواهد بود.

به گزارش مهر، ۲۰ لغایت ۲۶ خردادماه مهلت قانونی تبلیغات نامزد انتخابات شورای شهر و روستا عنوان‌شده که تنها در این بازه تائید صلاحیت شدگان می‌توانند کار تبلیغات را آغاز کنند.

کد خبر 5229493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha