۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

بار آلودگی دریاچه نئور کاهش می‌یابد

بار آلودگی دریاچه نئور کاهش می‌یابد

اردبیل-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با ممانعت از ورود دام به محدوده نئور، سعی داریم تا بار آلودگی محیطی را کاهش داده و در کنار آن جمعیت گونه مهاجم کاراس را نیز تعدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شهند ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در گرامیداشت هفته محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: تالاب نئور یکی از مجموعه‌های ارزشمند و تأثیرگذار در محدوده استان اردبیل است که برای احیای این دریاچه کار مطالعاتی به انجام رسیده و در یک برنامه پنج ساله سعی می‌کنیم تا این دریاچه را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط اکولوژیکی منطقه و خشکسالی رخ داده در فضای دریاچه نئور تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: در کنار مدیریت زیستگاهی در نئور سعی می‌کنیم تا تعداد گونه مهاجم کاراس را در این دریاچه به حداقل رسانده و با ممانعت از ورود دام بار آلودگی زیست محیطی را در این منطقه کاهش دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل این منطقه را محدوده ییلاقی و چراگاه دام اعلام کرد و گفت: در کنار سالم‌سازی محیط پیرامونی نئور و همچنین کاهش گونه کاراس و کنترل کثیر آن سعی بر احیای دریاچه و گونه نادر قزل‌آلا در این دریاچه را داریم که امیدواریم در مدت پنج سال بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یافته و احیای گونه قزل‌آلا را در تالار نئور شاهد باشیم.

شهند با گرامیداشت هفته محیط زیست و پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برنامه‌های متعددی از سوی اداره کل محیط زیست استان در این هفته تدارک دیده شده که هدف اصلی نیز ایجاد حساسیت و جلب توجه بیشتر به موضوع مهم و ارزشمند محیط زیست است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست امری عمومی و همگانی است و ضرورت دارد همه شهروندان در این زمینه مشارکت کرده و به صورت فعال در صحنه حاضر باشند.

شهند از تمام شهروندان و هم استانی‌ها خواست تا در قبال مسائل محیط زیست با احساس مسئولیت حساس بوده و اجازه ندهند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به محیط زیست پیرامونی و شهر و دیار خود وارد شود.

وی به برنامه‌های شاخص هفته محیط زیست امسال اشاره کرد و ادامه داد: کلنگ‌زنی پاسگاه محیط‌بانی منطقه دربند مشکول در گرامیداشت این هفته با حضور مسئولان شهرستان کوثر به انجام رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به ارتقا سیستم پایش و نظارت آزمایشگاه معتمد در سطح استان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست خبری، دیدار با استاندار و رئیس دادگستری استان، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ذی نفعان حوزه محیط زیست در این هفته تدارک دیده شده است.

کد خبر 5230914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha