۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷

در آستانه دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا؛

پنتاگون از کمک نظامی ۱۵۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد

پنتاگون از کمک نظامی ۱۵۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد

پنتاگون، در آستانه دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه و در ادامه گسترش فعالیت های نظامی ناتو در شرق اروپا، بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اختصاص بسته جدیدی از کمک های نظامی به کی یف به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار خبر داد و مدعی شد این بخشی از طرح کمک امنیتی به اوکراین جهت حفظ تمامیت سرزمینی این کشور و همکاری و تبادل اطلاعات با ناتو است.

طبق اعلام پنتاگون، این بسته شامل دو رادار ضد توپخانه، سیستم های مقابله با پهپادها، تجهیزات ارتباطی ایمن، تجهیزات جنگ الکترونیک و نقل و انتقال پزشکی است. ایالات متحده همچنین آموزش و تجهیزات جهت بهبود ایمنی عملیاتی و ظرفیتی پایگاه های نیروی هوایی اوکراین را نیز تامین خواهد کرد.

کربی افزود: «این بسته مکمل بسته ۱۲۵ میلیون دلاری است که قبلا در ماه مارس اعلام شده بود». بسته قبلی شامل قایق های گشتی مسلح، رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات تاکتیکی و پشتیبانی جهت تصویربرداری ماهواره ای بوده است.

سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد که ایالات متحده به تامین کمک های نظامی و امنیتی به اوکراین ازجمله تسلیحات مرگبار ادامه خواهد داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در سخنانی از گسترش فعالیت‌های نظامی آمریکا در اوکراین و تجهیز بیشتر ارتش کی‌یف انتقاد کرده بود.

همچنین مسکو قبلا نیز نسبت به برگزاری رزمایش دریایی مشترک آمریکا و اوکراین هشدار داده بود. در این رزمایش که هر سال تحت عنوان «نسیم دریا» ( Sea Breeze) در محدوده دریای سیاه برگزار می شود، تعدادی از کشورهای عضو ناتو شرکت دارند و امسال نیز قرار است در بازه زمانی ۲۸ ژوئن تا ۱۰ جولای برگزار شود.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دعوت کرده تا به واشنگتن سفر کند.

در ماه های اخیر، تنش های میان روسیه با اوکراین و به دنبال آن با کشورهای غربی افزایش یافته و همین امر بر دیدار آتی بایدن و پوتین سایه انداخته است.

کد خبر 5232545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha