۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر:

بهترین قاضی برای عملکرد شورای شهر مردم هستند

بهترین قاضی برای عملکرد شورای شهر مردم هستند

کرمانشاه- نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: بهترین قاضی برای عملکرد شورای شهر مردم هستند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تب و تاب انتخابات در روزهای نهایی تبلیغات نامزدهای ششمین دوره شوراهای شهر و روستا بالا گرفته و داوطلبان شورای شهر همه توان خود را به کار گرفته تا آنچه در توان خود می‌بینند را نیز به شهروندان ارائه بدهند و این فرصت را برای آنها ایجاد کنند که آگاهانه‌تر در انتخابات پیش رو دست به انتخاب بزنند.

در این راستا خبرگزاری مهر نیز فرصتی را برای نامزد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در قالب جنبش ازما (چالش شایستگی و شفافیت) ایجاد کرده تا با ارائه گزارش برنامه‌های خود از تریبون این خبرگزاری با شهروندان به گفت‌وگو بنشینند.

امیر نادری متولد سال ۱۳۶۷ دارای مدرک کارشناسی علوم انسانی است، او که در حوزه حسابداری شرکت‌های خصوصی فعالیت داشته، به عرصه انتخابات پا گذاشته و سعی دارد از تجربیات خود برای توسعه شهر و خدمت به شهروندان استفاده کند.

مشروح گفتگو با این امیر نادری به شرح ذیل است:

هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟

برنامه ریزی در راستای حل مشکلات مردم در حوزه ساخت و ساز برای حل مشکلات اولیه مسکن، کاشت درختان مثمر و میوه دار در سطح شهر، حل مشکل آب‌های سطحی سطح شهر در هنگام بارش، آسفالت معابر آسیب دیده و دارای مشکل، ایجاد پارکینگ جهت بیمارستان‌ها، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد و نوسازی کتابخانه‌ها عمومی و برنامه‌های دیگر که به فراخور زمان مردم شهر کرمانشاه به آن نیازمند باشند.

شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟

کاهش هزینه‌های غیر ضروری، ایجاد مراکزی جهت استقرار سامانه‌های خورشیدی جهت تولید برق و فروش آن به اداره برق و کاهش هزینه برق با این روش و فعالیت‌های عام المنفعه، ایجاد بازارهای در اختیار شهرداری و اجاره به افراد فاقد درآمد و استفاده از پرسنل مازاد شهرداری در پست‌هایی جهت درآمدزایی به جای تعدیل نیرو.

شهرداری‌ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟

استخدام باید بر اساس ظرفیت‌های موجود در شهرداری و بر اساس ضوابط استخدامی باشد نه رابطه‌ها.

در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و … مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟

شناسایی حفره‌های ایجاد فساد و رانت، معرفی و پر کردن خلاءهای قانونی و معرفی متخلفان بدون هرگونه مماشات به دادگستری جهت محاکمه.

چه برنامه‌ای برای برون رفت از مشکلات و چه راهکاری برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید دارید تا به بهترین عملکرد شورا منجر شود؟

بهترین قاضی بر عملکرد شورا مردم هستند و ارائه برنامه‌هایی به فرمانداری جهت کنترل رفتار شوراها بسیار مؤثر است.

چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟

به نظر بنده جلسه شورا در خصوص تصمیم گیری ها می‌تواند در مکان عمومی و با حضور اقشار مردم برگزار شود و رأی گیری به صورت کاملاً شفاف باشد.

چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟

اگر طرحی برای اجرا باشد باید در روزنامه‌های کثیر الانتشار چاپ و کارشناسان و صاحب نظران برای اظهار نظر دعوت و برنامه‌های آنها شنیده و بعد از شور بهترین تصمیم گرفته شود.

میزان هزینه شما در انتخابات چقدر است؟ و توسط چه کسانی تأمین می‌شود؟

۲میلیون تومان و توسط خود بنده تأمین شده است.

کد خبر 5235971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha