۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶

دیمیتری پسکوف؛

دعوت به مهار روسیه پیش از دیدار ژنو اقدام سازنده ای نیست

دعوت به مهار روسیه پیش از دیدار ژنو اقدام سازنده ای نیست

سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه با اشاره به در پیش بودن دیدار «پوتین» و «بایدن» در ژنو، عنوان داشت که دعوت به مهار روسیه پیش از انجام این دیدار اقدام سازنده ای نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت: بیانیه ای که از سوی آمریکا در مورد ضرورت مهار روسیه قبل از نشست بایدن-پوتین در ژنو صادر شده کمکی به آرام کردن فضا نمی کند.

پسکوف در ادامه گفت: هنوز هم دیدگاه هایی وجود دارد که نیاز به گفتگو با مسکو از طریق مهار، فشار و غیره را تأیید می کند. همه ما این کلمات را می شنویم که مسکو برای این کار یا برای آن باید هزینه بدهد. این دیدگاه مطمئناً کمکی به حل تنش ها و بهبود فضای موجود نمی کند.

در همین حال، پسکوف استدلال کرد که نشانه های مثبتی در سخنان طرف آمریکایی وجود دارد که خواستار گفتگو با روسیه است و این نشانه های مثبت از سوی پوتین مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کرملین در مورد اظهارات مقامات آمریکایی در مورد احتمال پیوستن اوکراین به ناتو نیز گفت: اظهارات رئیس جمهور بایدن در مورد احتمال پیوستن اوکراین به ناتو از سوی مسکو مورد توجه قرار می گیرد. این یک موضوع جدید است. قبلاً چنین اظهاراتی نشده است. البته در مسکو کاملاً به آن توجه داشته ایم. شک ندارم که در صورت لزوم، رئیس جمهور پوتین به صراحت موضع ما را ترسیم می کند.

پوتین و بایدن قرار است عصر امروز در ژنو با یکدیگر دیدار کنند.

کد خبر 5236285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha