۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

همزمان با دهه کرامت صورت گرفت؛

حضور کاروان بیرق رضوی در خبرگزاری مهر

حضور کاروان بیرق رضوی در خبرگزاری مهر

سنندج- دفتر خبرگزاری مهر در کردستان به همراه جمعی از خبرنگاران خبرگزاری های استان میزبان بیرق مبارک آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز و همزمان با ایام مبارک دهه کرامت، کاروان خادمان حرم رضوی با حمل بیرق متبرک آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) وارد کردستان شدند و در جمع اصحاب رسانه استان به میزبانی دفتر خبرگزاری مهر به تشریح برنامه‌های فرهنگی این کاروان در استان پرداختند.

حسین اسدی مدیر کاروان خادمان حرم رضوی اعزامی به کردستان در این محفل رسانه‌ای اظهار کرد: برای چهاردهمین سال متوالی کاروان زیر سایه خورشید در قالب ۶۵ گروه به استان‌های مختلف کشور اعزام می‌شود.

وی افزود: این گروه پنج نفره متشکل از سه خادم حرم رضوی، مبلغ کاروان و مدیر کاروان حامل بیرق مبارک آستان مقدس رضوی بوده و با توجه به اینکه بسیاری از ایرانیان توانایی زیارت حرم امام رضا (ع) را ندارند این کاروان‌ها عازم نقاط مختلف کشور می‌شود.

اسدی اظهار داشت: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی متولی این حرکت فرهنگی بوده وو قرارگاه عملیاتی در استان‌ها با محوریت یک تشکل مردمی میزبان این کاروان و امور اجرایی آن را انجام می‌دهد.

وی افزود: برای سومین سال متوالی کانون جوانان شهید ورمقانی با محوریت دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی آمپر اجرایی و برنامه ریزی حضور بیرق متبرک رضوی را در سطح استان برعهده دارند.

حضور کاروان بیرق رضوی در خبرگزاری مهر

مدیر کاروان زیر سایه خورشید اعلام کرد: برنامه‌های رسمی این کاروان از امروز آغاز شده و تا چهارشنبه شب ادامه خواهد داشت و در پنج شهرستان در استان کردستان حاضر خواهیم شد.

اسدی افزود: پس از حضور اعضای این کاروان در محضر نماینده ولی فقیه در کردستان، حضور در خبرگزاری مهر اولین برنامه این کاروان محسوب شده و خرسندیم که همچنین مجموعه رسانه‌ای متعهد و اخلاق مداری در استان مرزی کردستان بانی این حرکت فرهنگی و ارزشی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی اصحاب رسانه در کردستان و به ویژه خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری مهر شاهد بازتاب ارادت و محبت مردم اهل سنت و اهل تشیع کردستان به حضرت ثامن الائمه (ع) باشیم.

اسدی در ادامه سخنان خود از عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، حضور در مراکز درمانی، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از تولیدکنندگان و کارآفرینان خیراندیش، دیدار با علما و روحانیون برجسته منطقه، برگزاری شب شعر رضوی، حضور در جشن تکلیف دختران دانش آموز به عنوان «دختران ماه» و غبار روبی مزار حضرت هاجر خاتون (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) در سنندج از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده در این کاروان است.

وی علاوه بر همراهی خبرگزاری مهر از همکاری دفتر نماینده ولی فقیه، امامان جمعه شهرهای استان، مجموعه سپاه و ارتش، حوزه هنری و صدا و سیما استان با این کاروان تقدیر کرد.

اسدی در بخشی دیگر از سخنان خود به خدمات آستان قدس رضوی طی یک سال و نیم گذشته و در دوران کرونایی اشاره کرد و گفت: بازسازی رواق‌ها و روضه منوره، یک میلیون و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور از جمله کردستان توزیع شده است.

وی افزود: در قالب طرح سفره مهربانی نیز یک میلیون پرس غذای گرم، یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی و یک میلیون ماسک ویژه بیمارستانی در سطح کشور توزیع شده است و این مهم همچنان ادامه دارد.

حضور کاروان بیرق رضوی در خبرگزاری مهر

فعالیت ۲۰ کانون رضوی در کردستان

مرتضی ملاولی مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان کردستان نیز در سخنانی اظهار کرد: این دبیرخانه خیرمحور و خادم یار است و هیچ اعتبار دولتی دریافت نمی‌کند.

وی افزود: هم اکنون ۱۹ کانون تخصصی و یک کانون عمومی در قالب این دبیرخانه مشغول به فعالیت هستند و در شهرهای مختلف به دانش آموزان محروم خدمات مشاوره تحصیلی ارائه می‌دهند.

ملاولی اعلام کرد: طرح‌های سفره مهربانی و نان مهربانی در ماه رمضان امسال اجرا شد و در قالب این طرح‌ها ۷۰۰ بسته ارزاق توسط خیرین توزیع شد و این مهم تداوم دارد.

حضور کاروان بیرق رضوی در خبرگزاری مهر

کردستان تنها استان کشور که با مشهد مقدس هیچ راه ارتباطی ندارد

خبات ساعدی مدیر خبرگزاری مهر در استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: برای مجموعه خبرگزاری مهر سعادتی بزرگ است که میزبان بیرق متبرک رضوی هستیم و امیدواریم به برکت این بیرق مبارک شاهد عاقبت بخیری و عزت برای خادمان عرصه رسانه در این خبرگزاری و خبرنگاران فعال در حوزه دین باشیم.

وی افزود: مردم کردستان ارادت ویژه ای به حضرت رضا (ع) دارند و وجود مرقد مبارک حضرت هاجر خاتون (س) در سنندج و ارادت ویژه مردم این دیار امری انکارناپذیر است.

ساعدی ابراز امیدواری کرد که حضور کاروان زیر سایه خورشید در کردستان علاوه بر تقویت معنویت در جامعه زمینه ساز رفع محرومیت‌ها و دغدغه‌های مردم کردستان در حوزه معیشتی باشد و آستان مقدس رضوی حمایت‌هایی را که در حوزه محرومیت زدایی در دستور کار دارد در این استان مرزی عملیاتی کند.

وی افزود: کردستان تنها استانی است که هیچ مسیر ارتباطی زمینی، ریلی و هوایی با مشهد مقدس ندارد و خواسته مردم کردستان این است که این کم کاری مدیران اجرایی استان توسط مدیران ارشد کشوری و مسئولان آستان مقدس رضوی پیگیری شود.

کد خبر 5239304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha