۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام مطرح کرد،

لزوم توجه به ساخت مسجد در ایلام/طرح های فاخر فرهنگی حمایت می شوند

لزوم توجه به ساخت مسجد در ایلام/طرح های فاخر فرهنگی حمایت می شوند

ایلام-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه توجه به ساخت مسجد در ایلام از مهمترین ضروریات حوزه فرهنگ دینی است، گفت: از طرح های فاخر فرهنگی در استان حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد فتاحی صبح روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع رسانی اظهار کرد: مهمترین وظیفه سازمان تبلیغات، تبلیغ اسلام ناب و گفتمان سازی دینی و فرهنگی بر اساس اولویت‌های مختلف در جامعه است.

وی گفت: امروز سازمان تبلیغات در بخش‌های مختلف مثل فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی، قرآنی، حضور مبلغین در روستاها و… برای پیشبرد اهداف فرهنگی در جامعه تلاش می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح‌هایی که در دستور سازمان تبلیغات قرار دارد، ایجاد اتاق فکر برای حل مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی متناسب با نیازهای هر منطقه است، گفت: در این طرح از ظرفیت‌های نخبگان، تشکل مذهبی، مردم و اقشار مختلف مردم برای حل مسائل و مشکلات فرهنگی استفاده می‌شود.

ساخت مسجد مهمترین نیاز فرهنگی استان ایلام

فتاحی عنوان کرد: امروز سازمان تبلیغات با بخش‌های مختلف اعم از بازاریان، دانشگاه و دانشجویان، آموزش و پرورش و دانش آموزان، نخبگان، معلمان و فرهنگیان ارتباط و تفاهم نامه دارد.

وی گفت: همه این اقدامات و تفاهم نامه‌ها برای ارتقای فرهنگی دینی و مذهبی در سطح جامعه است، خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در استان نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای دوران پساکرونا نیز درصدد فعال شدن اجتماعات فرهنگی و مذهبی در استان هستیم، گفت: در دوران کرونا به دلیل محدودیت‌های کرونایی، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی سازمان تبلیغات متوقف نشده و بیشتر فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان ایلام ساخت مسجد در مناطق مختلف است، در همین شهر ایلام نیاز به ساخت ۲۰ مسجد جدید است.

فعالیت پنج پایگاه اجتماعی و فرهنگی در استان

وی ادامه داد: ۷۰۰ مکان مذهبی مثل مسجد، حسینیه و… در استان وجود دارد، اما این کافی نیست و حتماً باید در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی در استان کارهای بیشتری صورت گیرد.

فتاحی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان، حمایت از طرح‌های فاخر فرهنگی است، در این زمینه افرادی که دارای آثار فاخر فرهنگی باشند و اثرگذاری این طرح‌ها محرز شود حتماً مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرند.

وی گفت: برای بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام، تبلیغات اسلامی استان برنامه‌های ویژه ای اجرا کرده، از جمله اینکه پنج پایگاه اجتماعی و فرهنگی در مناطق پرآسیب استان ایجاد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام اضافه کرد: در این پایگاه‌ها با آموزش‌های لازم در بخش‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، نسبت به حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق اقدامی شود.

وی گفت: خوشبختانه در این پایگاه‌ها تاکنون اقدامات خوبی به خصوص در بحث کاهش اعتیاد و طلاق صورت گرفته و برنامه تبلیغات اسلامی استان تقویت این پایگاه‌ها است.

کمبود خانه عالم در استان

فتاحی اظهار کرد: ۹۲۵ هیئت مذهبی در استان ایلام فعالیت دارند، این هیئت‌ها در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را در استان اجرایی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام بیان کرد: برای کمک‌های مومنانه در استان نیز تبلیغات اسلامی استان با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مختلف، ۲.۵ میلیارد تومان کمک به اقشار آسیب پذیر از کرونا را انجام داده است.

وی گفت: ۶۳ روحانی به طور دائم و ۴۵ روحانی در قالب طرح هجرت در مناطق محروم و روستایی استان مشغول به فعالیت هستند، متاسفانه فقط ۷۰ خانه عالم در استان وجود دارد.

فتاحی اضافه کرد: حتماً دستگاه‌های مسئول در زمینه ساخت عالم باید بیشتر کمک کنند چراکه حضور مبلغ و روحانی در روستاها امری ضروری و مهم است.

کد خبر 5242563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha