۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵

رئیس کل دادگستری استان فارس:

عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا است

عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا است

شیراز – رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون شهداست و ما نیازمند شفاعت شهداء نزد خداوند متعالیم البته مشروط براین که در راه آن ها قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی، هم‌زمان با سومین روز از هفته قوه قضائیه در حاشیه مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در دارالرحمه شیراز برگزاری این آئین معنوی را تجدید میثاق دوباره با رهبری و شهدا خواند.

وی با بیان اینکه امروز مجموعه قضائی استان فارس در کنار یکدیگر در مضجع شریف شهدا گرد هم آمده‌ایم تا ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضائی کشور و شهدای ۷ تیر دوباره با آرمان‌های امام و رهبری تجدید میثاق کنیم، گفت: عظمت و سربلندی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون شهداست.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیا عند ربهم یرزقون» که می‌فرماید: (و هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار، بلکه زنده‏‬‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند)، خاطر نشان کرد: شهدای ما زنده هستند و در همه لحظات حاضر و ناظر بر اعمال ما بوده و هستند و این ماییم که امروز نیازمند شفاعت شهدا نزد خداوند متعال هستیم البته مشروط بر این که در راه آنها قدم برداریم.

وی با بیان اینکه همه وام‌دار خون شهدا هستیم گفت: همه مسئولان در بخش‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت سنگین و خطیری برعهده دارند و آن حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان امانتی است که شهدا به ما سپرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: “فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست” گفت: شهدا زندگان واقعی و عند ربهم یرزقون هستند، چراکه به فرموده خداوند متعال کسانی که جهاد فی سبیل الله می‌کنند از بالاترین درجات و اجر و قرب الهی در جوار حق تعالی برخوردارند.

حجت الاسلام موسوی تجدید میثاق با شهدا را یک وظیفه دانست و گفت: همه ما باید مواظب باشیم از آرمان‌های شهدای گرانقدر و راه انقلاب منحرف نشویم و امروز توفیق حاصل شد تا اعضای شورای قضائی استان فارس و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری فارس و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان از نزدیک ضمن اعلام بیعت دوباره با شهدای عزیز با آرمان‌های رفیع امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کنند.

وی در پایان سربلندی و افتخار این دنیا و ذخیره آخرت را در استمرار راه شهدا تحت لوای رهبری انقلاب و ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دانست و گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در این مسیر قدم برداریم.

گفتنی است، در این مراسم رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضائی استان فارس با حضور در قطعه شهدای گمنام با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

کد خبر 5243354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha