۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶

امام جمعه پردیس:

تقویت انسجام ملی و تضعیف دوقطبی‌های کاذب در دستور کار قرار بگیرد

تقویت انسجام ملی و تضعیف دوقطبی‌های کاذب در دستور کار قرار بگیرد

پردیس- امام جمعه پردیس با تاکید بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و کم‌اعتنایی به‌حاشیه‌سازی‌ها گفت: تقویت انسجام ملی و تضعیف دوقطبی‌های کاذب در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیس با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ با همه فراز و نشیب‌هایش پایان یافت و ۴۹ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و ۶۲ درصد به رئیس جمهور منتخب رأی دادند اظهار داشت: بدون‌تردید مهم‌ترین بحث در این انتخابات که اصلی‌ترین ویژگی آن نیز کاهش مشارکت مردم بود عواملی مانند وضعیت کرونایی، مدیریت ضعیف دولت در ۸ ساله گذشته، فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از مردم و احساس تبعیض مردم بود.

حسینی با بیان اینکه کرونا از سه جهت بر زندگی مردم تأثیر گذاشت یعنی هم سلامت و بهداشت و هم اقتصاد و هم مانع تجمعات انتخاباتی بود گفت: بر اساس گفته مشاور وزیر بهداشت؛ حدود ده میلیون نفر به خاطر مشکلات کرونایی، امکان حضور در پای صندوق رأی را نیافتند.

امام جمعه پردیس بیان داشت: فاصله گرفتن مردم از نظام بخاطر عملکرد ضعیف دولت در ۸ سال گذشته و گره زدن اقتصاد مملکت به برجام و امید کامل بستن به چهار-پنج کشور و غفلت از ظرفیت بی‌نظیر داخل و نیز عدم توجه به ظرفیت خارجی مستقر در شرق دنیا، که باعث شد سفره مردم کوچک‌تر و بسیاری از مردم در هزینه و مخارج روزمره خود در بمانند.

وی عنوان داشت: یکی دیگر از عوامل مهم کاهش مشارکت، مردم تحت فشار تنگی معیشت و سختی تحریم و رنج کرونا، آنگاه که مسئولان را در بین خود نبینند و اشرافی‌گری و آقازادگی و امتیازطلبی‌های زیاده خواهانه و در کنج رفتن مسئولان را مشاهده کنند و جنگ روانی و رسانه‌ای بی‌امان دشمن و پیاده‌نظام او واقعیت این است که ملت ما این سال‌ها، خصوصاً سه سال اخیر زیر بمباران و موشک باران و گلوله باران روانی و رسانه‌ای دشمن بودند که ادراک و رفتار آن‌ها را هدف قرار گرفته بود.

حسینی افزود: در این انتخابات شاهد برخی اختلال‌های به‌وجود آمده در روز رأی‌گیری بودیم که پیشاپیش رهبر انقلاب برای جلوگیری از آن تذکر داده بودند و متأسفانه در روز رأی گیری اتفاقاتی افتاد که موجب تأخیر در شروع رأی‌گیری و معطلی مردم و کمبود تعرفه و در نتیجه نارضایتی جمع زیادی از مردم گردید. همچنین ضعف در اطلاع‌رسانی نتایج انتخابات و برخی ناهماهنگی‌های مدیریتی موجب حرف و حدیث‌هایی شد.

امام جمعه پردیس گفت: ترویج آرامش و اطمینان در کشور و همچنین ترویج فرهنگ رفاقت و تقویت انسجام ملی و تضعیف دوقطبی‌های کاذب و نیز مطالعه و بررسی عمیق در وضعیت کشور و تلاش برای انتخاب یارانی کارآمد و جهادی و همدل برای دولت سیزدهم و مطالبه بعدی دخیل‌کردن همه ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات کنونی به‌ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی و کم‌اعتنایی به‌حاشیه‌سازی‌ها و تمرکز بر اولویت‌های اصلی کشور و حل مشکلات فوری مملکت از موارد مهم است که باید به آنها توجه شود.

کد خبر 5243857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha