در بیانیه ای اعلام شد؛

واکنش ائتلاف النصر عراق به حمله هوایی آمریکا به حشد شعبی

واکنش ائتلاف النصر عراق به حمله هوایی آمریکا به حشد شعبی

ائتلاف النصر عراق در بیانیه ای به حمله هوایی آمریکا به حشد شعبی واکنش نشان داد و اعلام کرد که این اقدام آمریکا تنش و تجاوزی غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، ائتلاف النصر عراق به رهبری حیدر العبادی، حمله نیروهای آمریکایی به مقر حشد شعبی در داخل خاک عراق را محکوم کرد.

این ائتلاف در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام آمریکا تنش و تجاوزی غیر قابل قبول است.

در این بیانیه وارد کردن عراق و نهادهای وابسته به آن در درگیری طرفهای منطقه ای و بین المللی که موجب شود امنیت و منافع و جان مردم عراق به خطر بیافتد، مردود اعلام شد.

ائتلاف النصر در ادامه حفظ حاکمیت عراق و وارد نشدن این کشور به درگیریهای طرفها را در جهت حفظ امنیت و صلح در عراق و منطقه خواستار شد و از همه خواست تا مسئولیت خود را برای جلوگیری از به هم خوردن اوضاع و از دست رفتن کنترل اوضاع بپذیرند.

گفتنی است، جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا بامداد امروز مواضع حشد شعبی در منطقه البوکمال واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را هدف قرار دادند. منابع سوری اعلام کردند که در این حمله یک کودک کشته و ۳ غیرنظامی زخمی شدند.

این در حالی است که طبق اعلام منابع عراقی، در جریان تجاوز نظامی ایالات متحده آمریکا به مرزهای مشترک سوریه و عراق، ۴ نیروی حشد شعبی به شهادت رسیدند. آمریکایی‌ها مدعی هستند که با هدف مبارزه با تروریسم این تجاوز نظامی را انجام داده‌اند!

تجاوز نظامی جدید ایالات متحده آمریکا به حشد شعبی در حالی اتفاق افتاد که احزاب و جریان‌های سیاسی همچنان خواستار خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق هستند.

کد خبر 5246409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha