۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱

ادعای توقف تولید برق نیروگاه سد کارون ۴ تکذیب شد

ادعای توقف تولید برق نیروگاه سد کارون ۴ تکذیب شد

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، برخی اخبار مبنی بر «تولید برق نیروگاه کارون ۴ به دلیل کمبود آب متوقف شد» را تکذیب کرد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها با عنوان «تولید برق نیروگاه کارون ۴ به دلیل کمبود آب متوقف شد» را تکذیب کرد.

این شرکت اعلام کرد: در تاریخ هفتم تیرماه ۱۴۰۰، روزی که رکورد تاریخی پیک مصرف برق کشور با ثبت ۶۴ هزار و ۶۴ مگاوات شکسته شده بود، چهار واحد نیروگاه کارون ۴ با آمادگی کامل در مدار تولید بودند و بیشترین تولید روزانه نیروگاه در سال ۱۴۰۰ با ثبت تولید انرژی به میزان ۱۳ هزار و ۷۰۰ مگاوات ساعت رقم خورد. همچنین در این روز رکورد تولید روزانه انرژی نیروگاه‌های تحت پوشش شرکت آب و نیرو (کارون ۴، گتوند، سیمره، رودبار لرستان، داریان و سردشت) نیز با ثبت ۳۶ هزار مگاوات ساعت شکسته شد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران، علی‌رغم کاهش ورودی سد نسبت به سال گذشته، نیروگاه کارون ۴ با آمادگی کامل تمامی چهار واحد خود را به طور روزانه در مدار تولید انرژی نگه داشته و بخشی از نیاز پیک مصرف برق کشور را تأمین می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: هم‌اکنون با ذخیره‌سازی ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب در مخزن سد کارون ۴، میزان پرشدگی سد بیش از ۶۰ درصد است.

کد خبر 5247830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha