۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۸:۰۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

اراضی گلستان در حال خشک شدن/ با وجود هشدارها شاهد کشت شالی هستیم

اراضی گلستان در حال خشک شدن/ با وجود هشدارها شاهد کشت شالی هستیم

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با وجود همه اطلاع رسانی ها، تذکرات و هشدارها و با وجود خشک شدن محصول در برخی اراضی کشاورزی همچنان شاهد کشت های پر آب طلب در گلستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحسن حسینی، در همایش صرفه جوئی مصرف آب اظهارکرد: جمعیت استان گلستان دو میلیون نفر است و میزان آب قابل استحصال در استان حداکثر ۲.۵ میلیارد مترمکعب است و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و افزایش پیدا نکردن میزان آب قابل استحصال، صرفه‌جویی یک ضرورت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: در ۹ ماهه سال آبی جاری، طبق آمار ایستگاه‌های آب منطقه‌ای، میزان بارندگی در استان نسبت به دوره درازمدت ۲۹ درصد کاهش و دما ۶ دهم درجه افزایش پیدا کرده همچنین آورد رودخانه‌ها هم در این مدت بین ۴۹ تا ۸۳ درصد کاهش داشته است.

حسینی گفت: استان گلستان در ۴۵ سال اخیر، ۱۳ سال آن را با خشکسالی پشت سر گذاشته و خشکسالی با استان گلستان عجین است.

وی با بیان اینکه میزان آبخوان‌های استان ۲۴۱ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است، گفت: با وجود همه اطلاع رسانی‌ها، تذکرات و اطلاعیه‌هایی که داده شد، شاهد کشت‌های پر آب طلب در استان هستیم که به دلیل کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها و کاسته شدن شدید آب رودخانه‌ها و چاه‌ها، شاهد خشک شدن محصول در برخی اراضی کشاورزی هستیم و میزان آن هم در حال افزایش است.

حسینی افزود: اگر صرفه‌جویی را خصوصاً امسال که تازه در اول فصل تابستان قرار داریم و با این حجم از مشکل روبه‌رو شده‌ایم، در دستور کار قرار ندهیم، قطعاً دچار مشکلات جدی می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تأکید کرد: نیاز به صرفه‌جویی در تار و پود استان گلستان تنیده شده و همه باید به آن توجه داشته باشند.

کد خبر 5249069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha