۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶

چند نکته مهم برای خرید خشکبار و آجیل مرغوب

چند نکته مهم برای خرید خشکبار و آجیل مرغوب

همه می‌دانیم که تشخیص آجیل و خشکبار مرغوب بسیار سخت است، بنابراین در این مطلب قصد داریم چند نکته مهم برای تشخیص آجیل و خشکبار مناسب را به شما یاد دهیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سال‌هاست که در فرهنگ پذیرایی ایران آجیل و خشکبار وجود داشته و در مراسم‌های آئینی ما ایرانی‌ها مانند عید نوروز و شب یلدا خرید خشکبار یکی از کارهای خوشمزه به شمار می‌آید. علاوه‌بر آن از فواید آجیل و خشکبار برای بدن انسان نمی‌شود چشم‌پوشی کرد. مزبار در کنار فروش انواع فینگر فود، یک وب‌سایت فروش اینترنتی آجیل و خشکبار هم است که مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع مغز و خشکبار را از بهترین مزارع برای شما فراهم کرده است.

خرید پسته و انواع مغزها را در بسته بندی‌های خاص و در سینی‌های چوبی را می‌توانید از مزبار سفارش دهید. یکی از مزیت‌های آجیل مزبار در کنار کیفیت بالا، بسته‌بندی ویژه آن است که به‌راحتی برای دادن هدیه و سوغاتی می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. همه ما می‌دانیم که تشخیص آجیل و خشکبار مرغوب بسیار سخت است. از همین رو در این مقاله قصد داریم چند نکته مهم برای تشخیص آجیل و خشکبار مناسب را به شما یاد دهیم.

طعم، مزه و بو آجیل

یکی از راه‌های تشخیص کیفیت آجیل و خشکبار، خوردن آن است. برای مثال آجیل‌هایی با مزه ترش، شور و تند گزینه‌های مناسبی برای خرید نیستند. یکی از نشانه‌های کهنگی آجیل، طعم بیات و ماندگی و بوی نامطبوع آن است. برخی از فروشندگان برای اینکه طعم کهنگی آجیل را مخفی کنند به آن افزودنی‌هایی مانند آبلیمو و فلفل اضافه می‌کنند. پس به یاد داشته باشید که مزه، طعم و شادابی آجیل یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید است. مشتی از آجیل را برداشته و آن را با دقت نگاه کنید، در صورت وجود کپک‌زدگی، لکه‌های قهوه‌ای از خرید آن خودداری کنید.

چند نکته مهم برای خرید خشکبار و آجیل مرغوب

آجیل را با رنگ طبیعی بخرید

برخی از فروشندگان آجیل و خشکبار هم مانند فروشندگان ترشیجات، برای زیبایی و جلوه بیشتر آجیل و خشکبار از رنگ‌های غیر طبیعی استفاده می‌کنند که برای سلامتی مضر است. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای اطمینان بیشتر یک دستمال مرطوب روی آن‌ها بکشید تا متوجه تقلبی یا طبیعی بودن رنگ آن‌ها شوید. همچنین آجیل‌ها بخاطر چربی زیادی که دارند اگر در مکان مناسب نگهداری نشود، به سرعت خراب می‌شود.

آجیل بسته‌بندی شده بخریم

شاید شما هم مانند بسیاری از مردم اعتقاد داشته باشید که بهتر است آجیل را به صورت فله‌ای بخریم، زیرا که آجیل‌های بسته‌بندی شده گران‌تر از قیمت اصلی آن هستند. البته باید تاکید کنیم این نکته کاملاً صحیح است اما با وجود مزایایی که آجیل‌های بسته‌بندی شده دارند، به نظر می‌رسد ارزشش را دارد. برای مثال آجیل و خشکبار بسته‌بندی شده دارای پروانه بهداشتی و تاریخ تولید هستند و از رنگ‌های شیمیایی در آن استفاده نشده است. اما اگر با توجه به شرایط و نیازهای خودتان، قصد خرید آجیل و خشکبار به صورت فله‌ای داشتید، حتماً آن را از فروشگاه‌هایی که دارای نماد و اعتبار هستند، خریداری کنید. به گفته کارشناسان خرید آجیل و خشکبار از دست‌فروشان بسیار مضر است و ممکن است در صورت ناسالم بودن آن، باعث بیماری‌های کبدی شود. زمان خرید آجیل و خشکبار به صورت فله‌ای مواردی را انتخاب کنید که ظاهری ترد و چاق دارند.

چند نکته مهم برای خرید خشکبار و آجیل مرغوب

آجیل خام بخریم یا شور؟

هنگام خرید آجیل و خشکبار به یاد داشته باشید که عمر آن‌هایی که در روغن بو داده شده‌اند بسیار کمتر از آجیل خام است و معمولاً قیمت بالاتری هم دارند. همچنین آجیل‌های بو داده مواد معدنی و مقوی خود را از دست می‌دهند. از آن‌جایی که نمک برای سلامتی مضر است، پیشنهاد ما به شما این است که تا جای ممکن آجیل و خشکبار را به صورت خام تهیه کنید که ماندگاری بیشتری هم دارند.

عمر آجیل چقدر است؟

وجود دانه‌های مقوی همچون پسته، بادام، گردو، فندق و … سبب شده است که آجیل ارزش غذایی بالایی داشته و منابع سرشار پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، آهن، مس، کلسیم، فیبر و... باشد. بر خلاف اینکه همه فکر می‌کنند آجیل و خشکبار خراب نمی‌شوند، عمر سالم نگهداری آن‌ها ۱۰ تا ۱۵ روز است و پس از آن احتمال خرابگی آن بیشتر می‌شود. هر چند که آجیل خام عمر طولانی‌تری دارد و به راحتی می‌توانید آن را در ظرف‌های در بسته در یخچال یا مکان خنک برای مدت بیشتری نگهداری کنید.

آجیل قاطی نخرید

به قول قدیمی‌ها یکی آجیل یکی برنج نباید قاطی داشته باشد. حواستان باشد که آجیل و خشکباری خریداری کنید که هم رنگ و هم‌اندازه باشد و اگر احساس کردید که آجیل و خشکبار مخلوطی از چند نوع آجیل است، بهتر است از خریدن آن خودداری کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5254248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha