۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱

رئیس انستیتو پاستور ایران:

نتایج کارآزمایی فاز سوم واکسن «پاستوکووک» آخر مرداد مشخص می شود

نتایج کارآزمایی فاز سوم واکسن «پاستوکووک» آخر مرداد مشخص می شود

رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص واکسن مشترک ایران- کوبا( پاستوکووک) گفت: تست بالینی در ایران به اتمام رسیده و در اواخر مردادماه نتایج اولیه این تست انسانی مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا بیگلری در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ۴۴هزار نفر در کوبا و ۲۴هزار نفر در ایران در فازهای مطالعات بالینی واکسن پاستوکووک قرار گرفتند، عنوان کرد: هشتم تیرماه مجوز اضطرار واکسن پاستوکووک صادر شد.

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران،‌با وجود اینکه مطالعات در فاز سوم ایران و کوبا انجام گرفت نتایج منتشر شد و نشان داد ۹۲ درصد واکسن موفق بوده است. همچنین در برابر جهش های شایع همچون بتا و آفریقای جنوبی نیز تا ۹۲ درصد کارایی داشته است.

بیگلری افزود: نتایج نشان داد واکسن پاستوکووک از شیوع فرم شدید بیماری و مرگ و میر نیز به صورت صددرصدی جلوگیری می‌کند که این نتیجه درخشانی برای واکسن است.

وی ادامه داد: اکنون کارآزمایی بالینی در ایران برای واکسن مشترک ایران _کوبا انجام شده و در اواخر مردادماه نتایج اولیه آن مشخص می شود.

مطالعات کارآزمایی واکسن پاستوکووک برای افراد زیر ۱۸ سال

وی در خصوص کارآزمایی بالینی افراد زیر ۱۸ سال گفت: این مطالعات در کوبا انجام شده که نتایج موثر بوده؛ با پایان یافتن این مطالعه روی کودکان و مجوز وزارت بهداشت واکسن را در این قشر نیز استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 5254275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 0
      به نظر می آید مافیایی که در طول این چند سال با اعمال فشار ،تهدید و تطمیع و بکار گیری عناصر خائن برای برهم زدن ساختار، خطوط تولید انستیتو پاستور را تعطیل کرد و تولیدمحصولاتی مثل اریتروپویتین و استرپتوکیناز و اینترفرون ، انتی ونوم و هاری را با وجود میلیون ها دلار هزینه کرد برای نیرو ها، تجهیزات و