۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸

پنجره مهر؛

نقش هنر بر پارچه‌های قلمکار

نقش هنر بر پارچه‌های قلمکار

اصفهان - «باغ جُست» رویدادی است که هنر را روی پارچه‌های قلمکار در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: رویداد هنری «باغ جُست» شامل سه برنامه هنری ویژه است که با توجه به هنر پارچه‌های قلمکار و نقاشی روی پرده‌های قلمکار به معرفی این هنرها می‌پردازد.

این نمایشگاه مروری بر پرده‌های قلمکار نقاشی اصفهان دارد، بیش از ۳۰ پرده قلمکار نقاشی از مجموعه مرتضی بخردی با چیدمانی از مرتضی بصراوی در گالری‌های بوستان و گلستان عمارت سعدی به نمایش در آمده است. برخی از پرده‌های قلمکار نقاشی شده در این نمایشگاه اثر استاد حسن پور صناعی قلمکارساز اصفهانی است.

در این رویداد هنری نمایشگاه «حاشیه» نیز که شامل ۱۵۰ قالب یا مهر قلمکار است از مجموعه آثار پارسا پورابراهیم به همراه چندین لباس از دوره قاجار در گالری نقطه یا تک اثر عمارت سعدی افتتاح می‌شود، قالب تراشی یکی از هنرهای بدیع و جالب ایرانی است که رونق و رواج آن از دوره صفویه بوده است و هنوز قلمکارهای ایرانی برای تهیه پارچه‌های قلمکار از آن استفاده می‌کنند.

همزمان با برگزاری این دو نمایشگاه، ویدئو آرت «باغ جُست» کاری از مرتضی بصراوی و رسول کمالی به نمایش گذاشته شده است و در این ویدئو آرت به تقابل دنیای صنعتی امروز و نیاز به دنیای هنری گذشته پرداخته می‌شود.

نمایشگاه‌های رویداد هنری «باغ جست» تا روز چهارشنبه ۱۳ مرداد برای بازدید عموم دایراست.

کد خبر 5255975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha